عمل کرایولیپولیز

فهرست عناوین

کرایولیپولیز چیست؟

اگر به دنبال راهی برای لاغری موضعی هستید، ما به شما کرایولیپولیز را پیشنهاد می‌کنیم. این روش به نام کول اسکالپتینگ نیز شناخته می‌شود. در این تکنیک با استفاده از فریز و منجمدکردن سلول‌های چربی در بدن، آنها را از بین می‌برند و فرم دلخواه را به موضع می‌دهند. افرادی که از تیغ جراحی می‌ترسند و نمی‌خواهند بدنشان را تحت عمل‌های سنگین قرار دهند می‌توانند به جای لیپوساکشن از این روش برای زیباترکردن بدن خود استفاده کنند.

 

کرایولیپولیز شامل چه قسمت‌هایی از بدن می شود؟

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از کول اسکالپتینگ این است که شما می‌توانید آن را در تمام قسمت‌هایی که چربی زیادی دارند، استفاده کنید. شما به راحتی قادر هستید این دستگاه را روی این بخش‌ها قرار دهید و سلول‌های چربی ناحیه مورد نظرتان را از بین ببرید. از جمله مهم‌ترین قسمت‌های بدن که می‌توان از کرایولیپولیز در آن‌ها استفاده کرد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

کرایولیپولیز

 

مراحل عمل کرایولیپولیز

انجام این تکنیک در مراحل مختلفی انجام می‌پذیرد. در این روش با استفاده از یک دستگاه مخصوص سلول‌های چربی از بین می‌روند. در ابتدا کنداکتور روی موضع مورد نظر قرار می‌گیرد و شروع به مکش می‌کند. از این طریق بافت‌های زیر جلدی بالا می‌آیند و سرمادهی شروع می‌شود.

در واقع پس از سرمادهی ناگهانی تخریب این بافت ها آغاز می‌شود. این مسئله به این علت است که چربی‌های موجود در زیر پوست از اسید‌های چرب اشباع‌شده تولید شده‌اند و سرما در زمان کوتاهی روی آن‌ها تاثیر می‌گذارد و آن‌ها را از بین می‌برد. توجه داشته باشید که در کرایولیپولیز به هیچ عنوان پوست بدن شما شل نمی‌شود و فرم خود را از دست نمی‌دهد.

 

مزایای کرایولیپولیز

بسیاری از افراد برای بهره‌مندی از مزیت‌های متعدد کرایولیپولیز، این روش را برای لاغری انتخاب می‌کنند. با شناخت این مزایا شما نیز می‌توانید راحت تر برای انجام این شیوه تصمیم بگیرید. از جمله مهم‌ترین و اصلی‌ترین مزیت‌های این روش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کمترین میزان تهاجم و عدم استفاده از تیغ جراحی
  • بدون خطر و کم ریسک
  • فاقد ایجاد عفونت در موضع
  • بدون نیاز به بیهوشی یا استفاده از آرامبخش
  • قابل استفاده برای چند نقطه از بدن به‌طور همزمان
  • قابل انجام برای تمامی گروه‌های سنی
  • عدم شل‌شدن پوست پس از درمان

 

معایب و عوارض کرایولیپولیز

به طور کلی باید بدانید افرادی که از این روش برای لاغری موضعی استفاده کرده‌اند، تاکنون عارضه خاصی نداشته‌اند. در برخی مواقع ممکن است برای افرادی که از کول اسکالپتینگ در ناحیه شکم استفاده کرده‌اند، عوارضی رخ دهد. مهم‌ترین و شایع‌ترین معایب این روش عبارتند از:

  • ایجاد سطح پوست ناصاف و برآمده
  • تعداد جلسات درمانی متعدد
  • ایجاد هیپرپلازی متناقض چربی در موارد نادر
  • عدم نتیجه‌گیری بلافاصله و زمان‌بربودن پروسه لاغری
  • رسوب چربی در سایر نواحی بدن
  • امکان افزایش وزن و بازگشت چربی‌ها پس از درمان

 

کرایولیپولیز

 

مشاوره قبل از عمل کرایولیپولیز

یکی از مهم‌ترین مسائلی که پیش از انجام این عمل باید به آن دقت داشته باشید، مشاوره است. در ابتدا حتما باید نزد یک پزشک متخصص بروید و از وی بخواهید بهترین درمان را با توجه به شرایط بدنی شما پیشنهاد دهد. علاوه بر این پزشک می‌تواند تعداد جلسات درمانی شما را نیز بر اساس میزان چربی‌ها تخمین بزند. همچنین وی قادر است به تمامی سوالات شما پاسخ دهد.

 

کرایولیپولیز مناسب چه افرادی است؟

این عمل برای افرادی که دارای مشکل چاقی موضعی هستند بسیار مفید است. به عنوان نمونه زمانی که شما تنها در قسمت شکم یا ران‌هایتان چربی‌های اشباع‌شده داشته باشید می‌توانید به راحتی از این روش برای از بین‌بردن آن‌ها استفاده کنید. اما افرادی که چاقی بیش از حد دارند بهتر است از این شیوه برای لاغری استفاده نکنند. همچنین اشخاصی که سابقه بیماری های قلبی، دیابت و… را دارند و به طور کلی از سلامت عمومی کافی برخوردار نیستند نباید از کرایولیپولیز استفاده کنند.

 

اقدامات قبل از عمل کرایولیپولیز

در ابتدا باید با پزشک معالج خود سخن بگویید و از او بخواهید شما را با تمامی اقدامات پیش از عمل آشنا کند. اغلب پزشکان به شما توصیه می‌کنند تا چند روز پیش از انجام این روش مصرف داروهای ضدالتهاب را قطع کنید. همچنین بهتر است به مدت دو هفته پیش از عمل از مصرف دخانیات و مشروبات الکلی نیز خودداری نمایید.

 

دوران نقاهت و مراقبت‌های بعد از عمل کرایولیپولیز

پس از این که کرایولیپولیز را انجام دادید بهتر است مناطقی که تحت درمان بوده‌اند را ماساژ دهید. همچنین همواره سعی کنید از یک رژیم غذایی سالم پیروی کنید و از نوسان وزن جلوگیری کنید. انجام ورزش روزانه نیز به شما کمک می‌کند تا وزن دلخواه خودتان را از دست ندهید و بدنی سالم‌تر داشته باشید.

 

کرایولیپولیز

 

دلایل انجام عمل کرایولیپولیز

اغلب افراد برای این که فرم بدن خود را اصلاح کنند این روش را انتخاب می‌کنند. در واقع از طریق این شیوه می‌توانید چربی‌ها را به صورت موضعی از بین ببرید و فرم بدن خود را به صورت دلخواه درآورید. همچنین انجام این عمل به کاهش قابل‌توجه سطح چربی در بدن کمک کرده و سلامت عمومی شما را افزایش می‌دهد.

 

چند جلسه لیپولیز مورد نیاز است؟

در واقع نمی توان تعداد جلسات یکسانی را برای تمامی افراد در نظر گرفت. برای اطلاع از این که چند جلسه باید تحت درمان قرار بگیرید بهتر است با پزشک خود مشورت کنید؛ اما به طور کلی همه افراد باید 3 الی 5 جلسه این روش را انجام دهند تا نتیجه دلخواه را ببینند.

 

آیا کرایولیپولیز باعث کاهش وزن می‌شود؟

نمی‌توان گفت که این روش به طور مستقیم روی کاهش وزن تاثیرگذار است. در واقع در این شیوه چربی‌ها به صورت موضعی از بین می روند و این مسئله هیچ تاثیری در کم شدن وزن فرد نمی‌گذارد. شما می‌توانید در کنار کرایولیپولیز از یک رژیم غذایی اصولی پیروی کنید و کاهش وزنی چشم‌گیر داشته باشید.

 

هزینه عمل کرایولیپولیز

به طور کلی نمی‌توان هزینه یکسانی را برای تمام افراد در نظر گرفت. قیمت این روش با توجه به پزشک، محل مطب، تعداد جلسات و… متغیر خواهد بود؛ اما به طور میانگین هزینه کرایولیپولیز معمولا از 1 میلیون و 500 هزار تومان شروع می‌شود و بر اساس تعداد جلسات بیشتر یا کمتر می‌شود.

 

کرایولیپولیز

 

سخن پایانی

کرایولیپولیز یکی از شیوه‌های لاغری موضعی است که به وسیله منجمدکردن چربی‌ها، آن‌ها را از بین می‌برد. شما می‌توانید این روش را در قسمت شکم، پهلو، ران‌ها، زیر چانه، کمر و… در بهترین کلینیک زیبایی تهران و توسط بهترین جراح تهران دکتر فرزان نقش وار انجام دهید. این پزشک سابقه‌ای طولانی در انجام این روش دارد و همواره در تلاش است با استفاده از متد روز دنیا به زیبایی شما کمک کند.

 

سوالات متداول درباره کرایولیپولیز

  • مهم‌ترین مراقبت پیش از انجام عمل کرایولیپولیز چیست؟

پیش از انجام این روش به هیچ عنوان از داروهای ضد التهاب، مشروبات الکلی و دخانیات استفاده نکنید.

  • دوران نقاهت این عمل چقدر است؟

این روش هیچ نوع نقاهتی ندارد و بلافاصله می‌توانید به زندگی عادی خود باز گردید.

  • پس از انجام کرایولیپولیز پوست موضع شل می شود؟

در صورتی که ماساژ اصولی انجام دهید و رژیم غذایی مناسب داشته باشید این اتفاق نمی‌افتد.

اشتراک گذاری در

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *