جراح لیفت صورت با نخ

جراح لیفت صورت با نخ
لیفت صورت با نخ
فهرست عناوین

جراح لیفت صورت با نخ کیست؟

آیا چین و چروک‌های صورتتان آزارتان می‌دهند و به دنبال بازگرداندن مجدد جوانی و طراوت به صورتتان هستید؟ لیفت صورت با نخ، یکی از روش‌های جوانسازی است که به شما در دستیابی به این هدف کمک می‌کند. اما جراح لیفت صورت با نخ کیست و چه نقشی در این فرآیند زیبایی دارد؟

جراح لیفت صورت با نخ، پزشک متخصص زیبایی‌ای است که با استفاده از تکنیک‌های پزشکی و نخ‌های مخصوصی، لیفتینگ صورت با نخ را انجام می‌دهد. در این جراحی زیبایی کم‌تهاجمی، جراح با استفاده از نخ‌های مخصوص عمل لیفت، پوست صورت را بالا می‌کشد.

در پیدا کردن و انتخاب بهترین جراح لیفت صورت با نخ، باید دقت و حساسیت زیادی داشته باشید، زیرا این جراح نه تنها باید از دانش و مهارت بالایی برخوردار باشد، بلکه می‌بایستی از ذوق هنری و نگرش زیبایی‌شناسانه‌ای نیز برخوردار باشد تا بتواند بهترین نتیجه را برای زیباجوی خود رقم بزند.

لیفت صورت با نخ چیست؟

لیفت صورت با نخ، روشی کم‌تهاجمی و موثر برای جوانسازی پوست است که توسط پزشک متخصص جراحی زیبایی در کلینیک زیبایی انجام می‌شود. در جراحی لیفت صورت با نخ، از نخ‌های مخصوصی برای کشیدن پوست به سمت بالا استفاده می‌شود. این نخ‌ها معمولا از مواد زیست‌تخریب‌پذیر ساخته شده و پس از مدتی جذب بدن می‌شوند.

آیا به دنبال روشی کم تهاجمی و موثر برای جوانسازی صورت خود هستید؟ اگر پاسخ شما مثبت است، لیفت صورت با نخ می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. این روش، یک جایگزین عالی برای جراحی لیفت صورت است و می‌تواند بدون نیاز به برش و بخیه، افتادگی پوست را رفع کند.

در این روش از بخیه‌های ظریف موقت یا دائمی برای از بین بردن افتادگی‌های صورت استفاده می‌شود. در واقع جراح زیبایی با دوختن قسمت‌های آویزان صورت، پوست را کمی به عقب می‌کشد و بدین ترتیب به از بین بردن آثار پیری کمک می‌کند. لیفتینگ صورت با نخ در طی ۴۵ دقیقه قابل انجام است و بعد از اتمام آن می‌توانید فعالیت‌های روزمره خود را ادامه دهید. لیفت صورت از نظر نوع نخ مورد استفاده می‌تواند به سه دسته تقسیم شود.

 

لیفت صورت با نخ
لیفت صورت با نخ | دکتر فرزان نقشوار

 

انواع روش های لیفت صورت با نخ

انواع روش‌های لیفت صورت با نخ عبارتند از:

لیفت صورت با نخ جذبی

این نوع لیفت با نخ‌هایی که از یک ماده زیست‌سازگار به نام PDO یا پلی لاکتیک اسید ساخته شده‌اند، تشکیل می‌شوند. نخ‌های جذبی به طور مخصوص برای جذب ایمن توسط بدن طراحی شده‌اند. این نوع از نخ‌ها معمولا حدود ۶ تا ۸ ماه در محل بخیه‌زده‌شده باقی می‌مانند و سپس به آرامی جذب بدن می‌شوند. البته نتیجه لیفت به دلیل تحریک کلاژن‌سازی، تا مدت‌ها بعد از جذب شدن نخ باقی می‌ماند. لیفت صورت با نخ جذبی تقریبا آسان و سریع است. ابتدا پزشک ناحیه تحت درمان را بی‌حس کرده و سپس با استفاده از یک سوزن نازک، نخ را زیر پوست بخیه می‌زند. کل این فرایند ممکن است ۳۰ تا ۴۵ دقیقه طول بکشد.

لیفت صورت با نخ غیرقابل جذب

بعضی از نخ‌های مورد استفاده در لیفت صورت با نخ از طلا یا سایر فیبرهای سنتتیک ساخته می‌شوند. این دسته از نخ‌ها به هیچ عنوان جذب بدن نمی‌شوند و همواره زیر پوست باقی می‌مانند. البته نخ‌های غیرقابل جذب بیش از هر چیز کاربرد درمانی دارند و برای لیفت‌های بسیار قوی استفاده می‌شوند. این گونه نخ‌ها به جای تحریک کلاژن، روی لیفت و کشیدن پوست متمرکز هستند.

لیفت صورت با نخ ترکیبی

روش دیگر لیفت صورت استفاده از نخ‌های جذبی و غیرقابل‌جذب به طور همزمان است. در این روش نخ‌های قابل‌جذب بعد از مدتی از بین می‌روند، اما نخ‌های غیرقابل‌جذب به صورت تکه‌های بسیار ریز و غیرقابل مشاهده در زیر پوست باقی می‌مانند.

 

کاربردهای لیفت با نخ چیست؟

لیفت صورت با نخ معمولا برای قسمت‌هایی از صورت به کار می‌رود که پوست خاصیت انعطاف‌پذیری خود را از دست داده و آویزان شده است. گونه‌ها، خط فک، خط ابرو، ناحیه زیر چشم، پیشانی و… از جمله مواردی هستند که با لیفت نخ اصلاح می‌شوند. از جمله کاربردهای لیفت با نخ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کشیدن چشم و ابرو

با استفاده از لیفت نخ می‌توان حالت چشم‌ها و ابروها را تغییر داد. لیفت ابرو با نخ و کشیدن چشم‌ها می‌تواند چهره را شاداب‌تر و سرحال‌تر نشان دهد و افتادگی ابروها را از بین ببرد.

از بین بردن چین و چروک

چین و چروک‌های صورت معمولا در اثر پیری و از دست رفتن خاصیت ارتجاعی پوست به وجود می‌آیند. در لیفت صورت با نخ با کشیدن پوست به سمت بالا و عقب، چین و چروک‌ها از بین می‌روند و پوست یک‌دست و صاف می‌شود. موارد مختلفی مانند رفع خط خنده عمیق، رفع خط اندوه و افتادگی گوشه دهان و رفع افتادگی لبه چانه ای یا همان سگینگ چانه از مزایای لیفت با نخ در میانه صورت هستند.

کوچک کردن و لیفت کردن بینی

اصلاح فرم بینی و کوچک کردن آن از دیگر کاربردهای لیفت صورت با نخ است. در این روش با قرار دادن نخ روی استخوان بینی نوک آن به سمت بالا کشیده می‌شود و در نتیجه بینی لیفت می‌شود. همچنین می‌توان از بخیه برای جمع‌تر کردن پره‌های بینی و در نتیجه کوچک‌تر کردن آن استفاده کرد.

کلاژن سازی

طبق مقاله‌ای در سایت علمی sciencedirect، استفاده از نخ برای لیفت صورت به عنوان جایگزینی برای جراحی لیفت شناخته شده است. لیفت صورت با نخ یک روش کم‌تهاجمی است که بلافاصله پوست را لیفت می‌کند و هم‌زمان باعث تحریک و فعال‌سازی فیبروپلاست و در نتیجه ساخت کلاژن می‌شود. کلاژن با کمک فاکتورهای رشد تاثیر زیادی روی بهبود وضعیت پوست و ترمیم زخم‌ها می گذارد و از طرفی به استحکام، حجیم و لطیف نگه داشتن پوست هم کمک می‌کند.

بهبود بافت پوست صورت و بدن

با افزایش سن، قدرت پوست کمتر شده و دیگر نمی‌تواند بافت زیرین خود را نگه دارد. بنابراین در اثر نیروی جاذبه پوست و بافت زیر آن به سمت پایین کشیده می‌شود. لیفت صورت با نخ روند جوان‌سازی و بهبود بافت‌های صورت را سرعت می‌بخشد و فاکتورهای لازم برای ترمیم و بهبود پوست را فراهم می‌آورد.

 

چه کسانی نمیتوانند از لیفت صورت با نخ استفاده کنند؟

کاندیدای ایده‌آل برای انجام عمل لیفت صورت با نخ معمولا افراد بین 20 تا 60 سال هستند. کسانی که به طور کلی از سلامت عمومی خوبی برخوردار هستند و علائم پیری صورت‌شان تازه نمایان شده است می‌توانند بهترین نتیجه را از این روش عمل زیبایی داشته باشند. البته در مورد لیفت ابرو و گوشه چشم که جنبه زیبایی دارد را در هر سنی می‌توان انجام داد. از طرفی این عمل برای کسانی که دچار شرایط خاص پزشکی هستند می‌تواند خطرناک باشد. بنابراین بهتر است قبل از اقدام به لیفت صورت با نخ با جراح زیبایی مشورت کنید. دکتر فرزان نقشوار همواره در همه موارد لیفت صورت، از ابتدا مشاوره زیبایی را انجام می‌دهد.

 

مزایای لیفت صورت با نخ چیست؟

لیفت صورت با نخ مزایا و ویژگی‌های خاصی که آن را گزینه مناسبی برای جوان‌سازی پوست و جایگزینی برای جراحی لیفت صورت تبدیل کرده است. از جمله مزایای این جراحی زیبایی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

نتیجه طبیعی خواهد بود

از آنجایی که لیفتینگ صورت با نخ تنها چند میلی‌متر پوست را جابجا می‌کند، نتیجه نهایی بسیار طبیعی و در عین حال تاثیرگذار خواهد بود. بنابراین اگر شخص انتظارات واقع‌بینانه‌ای از این عمل داشته باشد، تجربه رضایت‌بخشی از آن خواهد داشت.

دوران نقاهت کوتاه

یکی از بزرگ‌ترین مزایای لیفتینگ صورت با نخ که باعث محبوبیت این روش در بین مردم شده، کوتاه بودن دوره نقاهت آن است. لیفت صورت با نخ بدون نیاز به بی‌هوشی و تنها با استفاده از بی‌حسی موضعی انجام می‌شود و به همین خاطر بیمار نیاز به ریکاوری بعد از عمل و مراقبت ویژه ندارد. فقط ممکن است صورت فرد دچار قرمزی و تورم خفیف شود که این عوارض در عرض چند ساعت و بدون نیاز به مسکن‌های قوی رفع می‌شوند.

ایمنی بالا

لیفت صورت با نخ یکی از ایمن‌ترین روش‌های زیبایی و جوان‌سازی صورت است. این عمل بدون نیاز به بی‌هوشی، جراحی و خونریزی انجام می‌شود. بنابراین بیماران مبتلا به دیابت، فشار خون بالا، بیماری‌های قلبی و عروقی که نمی‌توانند جراحی لیفت صورت انجام دهند، می‌توانند با خیال راحت این روش را جایگزین جراحی کنند. البته مشورت با جراح زیبایی، قبل از انجام لیفت صورت با نخ ضروری است.

هزینه مناسب

همان‌طور که گفته شد، لیفتینگ صورت با نخ یک روش آسان و سریع است. از همین رو هزینه لیفت با این روش نسبت به سایر روش‌ها مانند جراحی بسیار ارزان‌تر بوده و تفاوت قابل‌توجهی بین هزینه آن‌ها وجود دارد.

 

لیفت صورت با نخ
لیفت صورت با نخ | دکتر فرزان نقشوار

 

معایب لیفت صورت با نخ چیست؟

درست است که لیفت صورت با نخ از مطمئن‌ترین و ایمن‌ترین روش‌های جوان‌سازی است، اما نمی‌توان گفت هیچ‌کدام از روش‌های زیبایی بدون نقص هستند. این روش هم مانند هر عمل پزشکی دیگری خطرات و معایب خاص خود را می‌تواند داشته باشد. اگرچه عوارض لیفت صورت با نخ مانند درد، عفونت، تورم، کبودی، حساسیت به نور خورشید و… بسیار کم گزارش شده، اما آگاهی از آن‌ها ضروری است. یکی از مهم‌ترین معایب لیفتینگ صورت با نخ تغییرات محدود است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

تغییرات محدود

همان‌طور که گفته شد نتیجه لیفتینگ صورت با نخ بسیار طبیعی است. چرا که با استفاده از این روش تغییراتی که روی پوست ایجاد می‌شود، در حد چند میلی‌متر است. بنابراین بدون اینکه کسی متوجه عمل شما شود، تغییرات قابل‌توجهی روی صورتتان احساس می‌کند.

از یک زاویه دیگر، این ویژگی می‌تواند به عنوان یکی از معایب لیفت صورت با نخ هم در نظر گرفته شود. تغییرات محدود در لیفت صورت با نخ ممکن است برای افرادی که از خطوط عمیق و افتادگی‌های شدید رنج می‌برند، یک عیب بزرگ به حساب بیاید.

 

ماندگاری لیفت صورت با نخ چقدر است؟

لیفت صورت با نخ یک روش دائمی برای از بین بردن آثار پیری محسوب نمی‌شود. البته واضح است که روند پیری را نمی‌توان به هیچ روشی متوقف کرد. اما طبق مطالعات انجام شده روش‌های لیفتینگ صورت با نخ اثربخشی طولانی‌مدتی به همراه ندارند. به گفته مجله پزشکی healthline، نتایج حاصل از لیفت با نخ از ۱ تا ۲ سال ماندگار است. از همین رو جراحان زیبایی توصیه می‌کنند برای رسیدن به نتیجه بهتر، لیفت با نخ را با سایر روش‌های ضدپیری مثل هایفوتراپی ،مزوژل ها و لیزر جوانساز فرکشنال ترکیب کنید.

 

هزینه لیفت صورت با نخ

هزینه روش‌های زیبایی را نمی‌توان برای تمام افراد یکسان در نظر گرفت. چرا که میزان آسیب‌ها و مشکلات پوستی در هر یک از بیماران با دیگری متفاوت است. از طرفی قیمت لیفت صورت با نخ به سن فرد، نوع پوست، ناحیه درمان، تعداد نخ مصرفی و برند نخ و… بستگی دارد. از همین رو هزینه نهایی این روش زیبایی توسط دکتر فرزان نقش وار و پس از مشاوره زیبایی در مطب و یا به صورت آنلاین ، به شما اعلام می‌شود.

 

لیفت صورت با نخ بهتر است یا جراحی؟

تا اینجای مقاله اطلاعات لازم در ارتباط با لیفتینگ صورت با نخ را کسب کردید و ممکن است بین این جراحی زیبایی و جراحی لیفت صورت سردرگم شده باشید. با مقایسه این دو روش می‌توانید با توجه به هدف و انتظاراتتان از لیفت صورت، روش مورد علاقه و مناسب خود را پیدا کنید. در ادامه به بررسی تفاوت‌های لیفت صورت با نخ و جراحی از سه منظر مختلف می‌پردازیم:

هزینه

از آنجایی که لیفت صورت با نخ بسیار سریع و بدون نیاز به تجهیزات و امکانات خاصی انجام می‌شود، هزینه آن نسبت به جراحی لیفت صورت پایین‌تر است. بنابراین از نظر هزینه، لیفت صورت با نخ یک گزینه نسبتا مناسب به حساب می‌آید.

انتظارات

همان‌طور که گفته شد، تغییرات صورت بعد از لیفت با نخ محدود بوده و بیشتر یک روش ترمیمی به حساب می‌آید. بنابراین نباید انتظارات خیلی بالایی از لیفت با نخ داشته باشید. چرا که لیفت با نخ چین و چروک‌ها و آثار پیری را تا حدودی برطرف می‌کند. بنابراین افراد با سن بالا و چین و چروک‌های عمیق‌تر از جراحی لیفت صورت می‌توانند نتیجه قابل‌قبول‌تری بگیرند.

ماندگاری

هیچ‌کدام از روش‌های جوان‌سازی ماندگار نیستند و بعد از مدتی اثر آن‌ها از بین می‌رود. با این حال، بعضی از این روش‌ها مانند جراحی لیفت صورت ماندگاری بیشتری نسبت به لیفت صورت با نخ دارند و روند پیری پوست را بیشتر به تعویق می‌اندازند.

 

مرکز زیبایی دکتر فرزان نقشوار برای لیفت صورت با نخ

دکتر فرزان نقشوار با داشتن تخصص جراحی و تجربه بیش از ۱۰ سال، به طور تخصصی در زمینه جراحی زیبایی و به خصوص انواع روش‌های لیفت صورت فعالیت می‌کند. مرکز زیبایی دکتر نقش وار با استفاده از به‌روزترین و مجهزترین امکانات و تحت نظارت  جراح متخصص و باتجربه انواع خدمات درمانی و زیبایی را به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

 

کلام آخر

لیفت صورت با نخ را می‌توان یکی از ایمن‌ترین روش‌های زیبایی و جوانسازی پوست دانست. از آنجایی که این روش تغییرات محدودی دارد، بهتر است از اواخر دهه ۲۰ تا ۶۰ سالگی به عنوان یک روش ترمیمی زیبایی استفاده شود. با این وجود مشورت با پزشک متخصص را قبل از اقدام به انجام آن فراموش نکنید. تجربه شما در ارتباط با لیفت صورت چیست؟ آن را با ما و سایر مخاطبان مرکز زیبایی دکتر فرزان نقشوار به اشتراک بگذارید.

اشتراک گذاری در

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *