لیفت با نخ یا تزریق بوتاکس؟

فهرست عناوین

لیفت با نخ بهتر است یا بوتاکس؟

همه ما به دنبال یک روش مطمئن برای از بین بردن چین و چروک‌های صورت و کاهش علائم پیری هستیم. امروزه روش‌های مختلفی برای این کار پیش روی ماست که انتخاب میان آن‌ها بسیار سخت است. لیفت صورت با نخ و تزریق بوتاکس دو روش مطمئن برای از بین بردن و صاف‌کردن پوست هستند که به صورت حرفه‌ای در مطب دکتر نقشوار انجام می‌شوند. اگر می‌خواهید با این دو روش بیشتر آشنا شوید و بدانید که میان لیفت با نخ یا بوتاکس کدام بهتر است، در ادامه با ما همراه باشید.

 

جراحی لیفت با نخ چیست؟

جراحی لیفت با نخ یک روش سنتی است که از سال‌ها پیش برای جوانسازی صورت و گردن مورد استفاده قرار گرفته است. این روش غیرتهاجمی است و بدون نیاز به جراحی انجام می‌شود. لیفت صورت با نخ می‌تواند شلی پوست را از بین ببرد و بافت‌های داخلی پوست را دوباره جوان کند و آن‌ها را از پیرشدن زودهنگام برهاند.

 

لیف صورت با بوتاکس چیست؟

موادی که برای تزریق بوتاکس به مناطق مستعد چین و چروک استفاده می‌شوند، نوعی سم بوتولینوم هستند. این سم بی‌خطر است و از آن برای از بین بردن چین و چروک‌ها در کلینیک‌های زیبایی استفاده می‌شود. بوتاکس عملکرد اعصاب ناحیه تزریق شده را از بین می‌برد یا در فعالیت آن‌ها اختلال ایجاد می‌کند؛ به این ترتیب عضلات برای یک دوره زمانی فلج هستند که این امر سبب محوشدن چین و چروک‌ها می‌شود.

 

مقایسه عملکرد لیفت صورت با نخ و تزریق بوتاکس برای لیفت صورت

با توجه به این امر که ظهور علائم پیری برای افراد مختلف، متفاوت است، عملکرد لیفت با نخ یا بوتاکس هم در آن‌ها متفاوت خواهد بود. آنچه باید در خصوص مقایسه عملکرد لیفت با نخ و بوتاکس بدانید، این است که با تزریق بوتاکس می‌توانید علاوه بر کاهش خطوط زیر چشم، خطوط اخم در میان ابروها، چین ‌و ‌چروک‌های افقی پیشانی و اطراف لب، از ایجاد چین و چروک‌های جدید هم جلوگیری کنید.

در مقابل در لیفت صورت با نخ می‌توانید عملیات کلاژ‌ن‌سازی را افزایش دهید و با کم‌ترین عوارض به رفع افتادگی پوست در نواحی مختلف مانند پیشانی، زیر چشم‌‌ها، ابروها، گونه‌ها و فک کمک کنید. فراموش نکنید که تولید کلاژن تنها در لیفت با نخ رخ می‌دهد.

 

لیفت با نخ یا تزریق بوتاکس

 

تفاوت ماندگاری بوتاکس و لیفت با نخ

هر چقدر ماندگاری یک روش زیبایی بیشتر باشد، از لحاظ اقتصادی برای افراد به‌صرفه‌تر است. اگر نمی‌دانید که میان لیفت با نخ یا بوتاکس کدام یک را انتخاب کنید، باید ماندگاری این دو روش را مورد بررسی قرار دهید. عملیات تزریق بوتاکس تنها در عرض چند دقیقه انجام می‌شود و ماندگاری آن بسته به کیفیت کار بین شش ماه تا یک سال است. اما لیفت با نخ بین 30 تا 60 دقیقه طول می‌کشد؛ ولی ماندگاری آن یک تا دو سال است.

 

بررسی مزایای لیفت با نخ و بوتاکس

اگر برای کاهش چین و چروک‌ها به یک کلینیک زیبایی معتبر مانند کلینیک زیبایی دکتر نقشوار مراجعه کنید، در همان جلسه اول تمام مزایای روش مورداستفاده برای شما ذکر می‌شود. از جمله مزایای لیفت با نخ می‌توان به عدم استفاده از مواد بیهوشی، دوران نقاهت کوتاه و داشتن نتیجه بهتر و طولانی‌تر اشاره کرد. در مقابل مزایای بوتاکس به شرح زیر است:

  • قابل انجام در کوتاه‌ترین زمان ممکن
  • رفع تمامی چین و چروک‌های سطحی پوست
  • ماندگاری بین 3 تا 6 ماه و در موارد خاص تا یکسال
  • بدون درد شدید
  • دوره نقاهت کوتاه

 

لیفت با نخ یا تزریق بوتاکس

 

مقایسه عوارض و خطرات لیفت صورت با نخ و تزریق بوتاکس

هر کدام از دو روش لیفت با نخ و بوتاکس عوارض انکارناپذیر خود را دارند. در هر دو روش بعد از ورود سوزن به درون پوست، عوارضی مانند تورم، درد و کبودی قابل پیش‌بینی است. البته این روش در لیفت با نخ کمتر است. به طور کلی می‌توان عوارض لیفت با نخ را در موارد زیر خلاصه کرد:

  • ایجاد برآمدگی در زیر پوست
  • تجمع ترشح یا خون در زیر پوست
  • عفونت‌های پوستی

اگر این دو روش را در کلینیک‌های زیبایی معتبر و توسط پزشک متخصص مانند دکتر فرزان نقشوار انجام دهید، عوارض آن به حداقل ممکن می‌رسد، مخصوصا در روش تزریق بوتاکس که عوارض بیشتر و شدیدتری نسبت به لیفت صورت با نخ دارد. برخی عوارض بوتاکس:

  • حالت تهوع و استفراغ
  • ضعف عمومی بدن
  • افزایش تپش قلب
  • دو بینی
  • عدم تقارن در ابروها
  • مشکل در بلع و سخن‌گفتن

 

مقایسه لیفت با نخ و تزریق بوتاکس از نظر اقدامات قبل و بعد جراحی

به طور کلی می‌توان گفت که آمادگی‌های قبلی در هر دو روش یکسان است. برای انجام هر دو روش باید شرایط بدنی ویژه خود را با پزشک مطرح کنید و آزمایشات تجویزشده را انجام دهید. علاوه بر این دو هفته پیش از انجام لیفت یا بوتاکس از مصرف دخانیات و الکل بپرهیزید.

بعد از تزریق بوتاکس دوران نقاهتی وجود ندارد و بلافاصله بعد از تزریق می‌توانید فعالیت‌های روزانه خود را از سر بگیرید، اما باید توجه داشته باشید که تا 2 روز اجازه استفاده از لوازم آرایش را در محل تزریق ندارید. در لیفت صورت با نخ باید تا 48 ساعت دوره نقاهت داشته باشید. در این زمان نباید دوش بگیرید و از شوینده‌های شیمیایی استفاده کنید. بهتر است در این دوران اخم نکنید و به پهلو نخوابید.

 

بررسی هزینه لیفت صورت با نخ و تزریق بوتاکس

از آن جایی که لیفت صورت با نخ به زمان بیشتری نیاز دارد، بنابراین هزینه تمام شده آن برای مشتری بیشتر است. در بسیاری از موارد، تزریق بوتاکس با یک سوم قیمت لیفت انجام می‌شود و از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه‌تر است. بهتر است قبل از تعیین وقت برای لیفت با نخ یا تزریق بوتاکس، از هزینه‌های آن مطلع شوید.

 

لیفت با نخ یا بوتاکس؟ کدام روش بهتر است؟

در مقایسه این دو روش این نتیجه به دست می‌آید که تزریق بوتاکس راه حلی ارزان‌تر و بدون دردسرتر برای کاهش علائم پیری در افراد مختلف است. در مقابل لیفت صورت با نخ برای افرادی که چین‌های عمقی بیشتری دارند، بهتر است و ماندگاری بیشتری دارد.

 

سخن پایانی

لیفت با نخ یا بوتاکس دو روش رایج برای جلوگیری از پیری زودرس و کاهش چین و چروک‌ها است که باید توسط یک پزشک متخصص انجام شود تا نتیجه بهتری از آن به دست آید. دکتر نقشوار با بیش از 20 سال سابقه درخشان در زمینه لیفت صورت و ابرو با نخ و بوتاکس، این خدمات را به صورت تخصصی در محیطی آرام و استریل انجام می‌دهد. اگر می‌خواهید بهترین روش کاهش چین و چروک‌ها را برای خود امتحان کنید، همین امروز به صورت حضوری یا آنلاین، نوبت خود را تعیین کنید و زیبایی را به چهره خود هدیه دهید.

 

سوالات متداول

  • چه افرادی نمی‌توانند لیفت صورت با نخ را انجام دهند؟

افرادی که پوست بسیار شل و افتاده‌ای دارند، نمی‌توانند لیفت با نخ را انجام دهند.

  • برای لیفت با نخ یا بوتاکس به کجا مراجعه کنیم؟

دکتر نقشوار با سابقه‌ای درخشان در این زمینه، بهترین پزشک برای هر دو روش بوتاکس و لیفت با نخ است.

  • آیا تزریق بوتاکس نیاز به بیهوشی یا بی‌حسی دارد؟

خیر. برای تزریق بوتاکس نیازی به استفاده از داروهای بیهوشی نیست.

اشتراک گذاری در

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *