تفاوت لیپوماتیک و اولترازد

تفاوت لیپوماتیک و اولترازد
تفاوت لیپوماتیک و اولترازد
فهرست عناوین

لاغری با لیپوماتیک بهتر است یا اولترازد؟ بررسی تفاوت لیپوماتیک و اولترازد

لاغری و از بین بردن چربی‌های اضافه بدن یکی از تصمیم‌های جدی‌ای است که افراد با آغاز سال نو در ذهن خود می‌پرورانند. امروزه دو روش لیپوماتیک و اولترازد برای لاغری معروف هستند که قرار است آنها را به طور کامل معرفی کنیم. این دو روش به صورت کاملا حرفه‌ای و تخصصی توسط دکتر نقشوار با بیش از 2 دهه سابقه در زمینه انجام انواع جراحی ‌های زیبایی سرپایی، لیفت صورت و ابرو، تزریق چربی و روش‌های مختلف پیکرتراشی انجام می‌شود.

 

عملکرد دستگاه لیپوماتیک

لیپوماتیک یک روش تهاجمی یا غیرتهاجمی (بسته به تشخیص پزشک) برای از بین بردن چربی‌های اضافه بدن است و امروزه یک روش پرطرفدار برای کاهش وزن محسوب می‌شود. در این روش تناسب اندام از لوله‌ای به نام کانولا استفاده می‌شود که می تواند با لرزش‌ها و ارتعاشات خود سلول‌های چربی تجمع یافته در بدن را از بین ببرد. از جمله مزایای این روش:

  • از بین بردن چربی‌ها به صورت یکنواخت
  • عدم نیاز به بستری شدن
  • احتمال کم عفونت
  • زنده بودن چربی‌های خارج شده از بدن

 

عملکرد دستگاه اولترازد

امروزه استفاده از دستگاه اولترازد نیز برای از بین بردن چربی‌های اضافه بدن گسترش یافته است. این دستگاه که نسل چهارم فناوری اولتراسوند (Ultrasound) محسوب می‌شود، برای اولین بار در کره جنوبی تولید و به کشورهای دیگر ارسال شده است. در این دستگاه پیکر تراشی از فناوری به نام LipoSelection استفاده می‌‌شود که توسط آن چربی‌های یک ناحیه به صورت کامل از بین می‌روند.

این دستگاه با استفاده از فناوری لرزش اولتراسوند می‌تواند سبب ایجاد حباب‌هایی در سلول‌های چربی گردد. این حباب‌ها در میان سلول‌های چربی گسترش می‌یابد و با ترکیدن خود، دیواره سلول‌های چربی را از بین می‌برند. دقت و ظرافت این دستگاه به حدی بالا است که از آن برای نابود کردن چربی‌های نواحی حساس بدن مانند گردن و بازوها نیز استفاده می‌شود.

 

تفاوت اساسی و اصلی لیپوماتیک و اولترازد

تفاوت اصلی روش‌های لیپوماتیک و اولترازد در نحوه عملکرد و اجرای روش است. در روش لیپوماتیک سلول‌های چربی به صورت زنده از بدن فرد خارج می‌شوند؛ در حالی که در روش اولترزاد این طور نیست. علاوه بر این لیپوماتیک معمولا به عنوان یک روش تهاجمی در نظر گرفته می‌شود و اگر توسط افراد نابلد انجام شود، امکان آسیب رسیدن به بافت ‌های داخلی وجود دارد. از طرفی دوره نقاهت این روش طولانی‌تر است.

 

تفاوت لیپوماتیک و اولترازد

 

اولترازد چه مزایایی نسبت با سایر روش‌ها دارد؟

از مهم‌ترین مزایای استفاده از روش اولترازد نسبت به سایر روش‌های پیکرتراشی این است که در این روش فرد بیهوش نمی‌شود و می‌تواند در طی عمل جراحی بیدار باشد. علاوه بر این، روش اولترازد با سرعت بیشتری اجرا می‌شود و بیمار درد کمتری را تحمل می‌کند. این روش به صورت حرفه‌ای در مطب دکتر نقشوار انجام می‌شود.

 

اولترازد بهتر است یا لیپوماتیک؟

هر کدام از این روش‌ها مزایای ویژه خود را دارند و به طور قطع نمی‌توان گفت که کدام روش بهتر است. به عنوان مثال در روش اولترزاد چربی‌ها به صورت مایع از بدن خارج می‌شوند و امکان استفاده مجدد را ندارند؛ اما در روش لیپوماتیک چربی‌ها به صورت زنده از بدن خارج می‌شوند و می‌توانند برای تزریق به قسمت ‌های دیگر بدن مورد استفاده قرار گیرند.

با توجه به تفاوت ساختاری که این دو روش با یکدیگر دارند، جای زخم در روش لیپوماتیک بیشتر خواهد بود. روش اولترازد ایمنی بیشتری دارد و بهترین گزینه برای افرادی است که قصد ساخت سیکس پک بدون ورزش کردن را دارند.

 

اقدامات قبل از لیپوماتیک و اولترازد

برای رسیدن به بهترین نتیجه بعد از انجام روش‌های لیپوماتیک و اولترازد لازم است اقداماتی را قبل از جراحی انجام دهید. دکتر نقشوار بهترین جراح زیبایی در تهران است که در زمان نوبت‌دهی تمام اقدامات لازم قبل و بعد از جراحی را به صورت دقیق به شما گوشزد می‌کند:

  • حتما قبل از جراحی شرایط پزشکی و بیماری‌های خاص خود را با پزشک در میان بگذارید.
  • 48 ساعت قبل از عمل نوشیدنی‌های الکل نخورید.
  • تمام داروهایی که مصرف می‌کنید را به پزشک اطلاع دهید.
  • از مصرف داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی؛ مانند آسپرین پرهیز کنید.

 

تفاوت لیپوماتیک و اولتراز

 

مراقبت‌های قبل و بعد از لیپوماتیک و اولترازد

اگر خارج کردن چربی از بدن را در معتبرترین کلینیک زیبایی در تهران انجام دهید، تمام مراقبت‌های لازم برای قبل و بعد از جراحی به شما گفته خواهد شد. ما نیز به چند مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • بهتر است بعد از انجام این روش‌های پیکرتراشی، یک گن مناسب بپوشید تا به کاهش تورم ناحیه هدف کمک کند.
  • بعد از انجام جراحی داروهای تجویز شده توسط پزشک را به صورت دقیق مصرف کنید.
  • تا چند روز پس از عمل جراحی از انجام فعالیت‌های سنگین پرهیز کنید.
  • بعد از عمل جراحی از یک رژیم غذایی سالم و سرشار از مواد مغذی پیروی کنید.
  • به اندازه کافی آب بنوشید.

 

بارداری بعد از لیپوماتیک و اولترازد

اگر مراقبت‌های بعد از روش‌های لیپوماتیک و اولترازد را به درستی انجام دهید و جراحی خود را در کلینیک‌های معتبر زیبایی و توسط افراد ماهر و متخصص؛ مانند دکتر نقشوار انجام دهید، می‌توانید 6 تا 7 ماه پس از انجام جراحی باردار شوید.

 

بارداری بعد از لیپوماتیک و اولترازد

 

کلام آخر

امروزه پیکرتراشی یکی از مهم‌ترین روش‌ها برای لاغری است که در بسیاری از کلینیک های زیبایی انجام می‌شود. این دو روش پیکرتراشی اگر توسط جراح پیکرتراشی متخصص انجام نشود، عوارض جبران ناپذیری به همراه دارد. دکتر فرزان نقش وار با بیش از 20 سال سابقه در زمینه پزشکی و جراحی، بهترین جراح پیکرتراشی در تهران برای انجام لیپوماتیک و اولترازد است.

تمامی خدمات انجام شده در بهترین کلینیک پیکرتراشی در تهران (دکتر نقشوار) با استفاده از بهترین و بروزترین دستگاه‌های روز دنیا، در محیطی کاملا استریل و آرام انجام می‌شود. شما عزیزان می‌توانید برای دریافت مشاوره رایگان و ثبت نوبت خود روی لینک زیر کلیک کنید:

دریافت مشاوره یا وقت ویزیت

 

سوالات متداول درباره تفاوت لیپوماتیک و اولترازد

  • لیپوماتیک ارزان تر است یا اولترزاد؟

با توجه جدیدتر بودن روش اولترزاد و سرعت عمل بیشتر آن، این روش قیمت بالاتری نسبت به لیپوماتیک دارد.

  • معمولا درمان با اولترزاد در چند جلسه رخ می‌دهد؟

تعداد جلسات بسته به تشخیص پزشک است، اما معمولا پس از 3 جلسه تغییرات نمایان می‌شوند.

  • عوارض جانبی این دو روش چیست؟
  1. تورم و قرمزی در روزهای اول
  2. افزایش حرارت بدن
  3. سردرد
  4. درد بسیار کم در ناحیه هدف
اشتراک گذاری در

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *