میکرودرم

فهرست عناوین

میکرودرم چیست؟

امروزه بسیاری از بانوان و حتی آقایان به فکر زیباتر کردن پوست صورت خود هستند. میکرودرم یکی از روش های جوان و شاداب سازی پوست است. در این روش پوست به صورت عمقی لایه برداری شده و سلول های مرده از روی آن برداشته می شوند. فواید این روش بسیار زیاد است و همین مسئله نیز باعث شده تا بسیاری از افراد برای زیباتر کردن صورت خود از این شیوه استفاده کنند. اگر می خواهید بیشتر با این روش آشنا شوید، بهتر است در ادامه با ما همراه باشید.

 

میکرودرم چگونه انجام می‌شود؟

برای انجام این روش از یک اپلیکاتور مخصوص استفاده می شود. این دستگاه دارای نوعی کریستال های بسیار ظریف است که با اعمال کمی فشار به لایه سطحی پوست تراش هایی ریز ایجاد می کند. سپس دستگاه با کمی مکش این کریستال ها را از سطح پوست جمع آوری می کند و جریان خون را افزایش می دهد. همین مسئله باعث تحریک کلاژن سازی شده و پوستی شاداب برای شما به ارمغان می آورد.

 

انواع میکرودرم

دستگاه های میکرودرم دارای مدل های مختلفی هستند و پزشک شما بر اساس نوع نیازتان یکی از آن ها را مورد استفاده قرار می دهد. هر یک از این دستگاه ها عملکرد به خصوصی دارد و برای از بین بردن لکه و شادابی پوست استفاده می شوند. در ادامه برخی از این اپلیکاتورها را به شما معرفی می کنیم:

  • میکرود
  • الماسی: هندپیس این دستگاه دارای تراشه های الماس است و لایه های مرده پوست را از بین می برد.
  • کریستالی: این نوع دستگاه کریستال های بسیار ریز روی پوست اسپری کرده و سلول های مرده را جدا می کند.
  • هیدرودرم: جدیدترین نوع میکرودرم، هیدرودرم است که بدون نیاز به کریستال و تنها با تزریق محصولات مراقبتی پوست را شاداب تر می کند.

 

میکرودرم

 

مزایای میکرودرم

انجام میکرودرم دارای مزایای مختلفی است. همین مسئله باعث شده تا بسیاری از افراد برای بهره بردن از این مزیت ها این روش را برای شادابی پوست صورت خود انتخاب کنند. با شناخت این مزایا راحت تر می توانید برای انجام این شیوه تصمیم گیری کنید. از جمله مهم ترین مزیت های این روش می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شاداب کردن پوست
  • از بین بردن لک و تیرگی
  • یکنواخت سازی پوست
  • رفع اسکار
  • از بین بردن جای جوش
  • کوچک کردن منافذ باز پوست
  • از بین بردن خطوط و چین و چروک های پوست

 

عوارض میکرودرم

با استفاده از میکرودرم ممکن است با برخی عوارض رو به رو شوید. البته جای نگرانی نیست و این عارضه ها در مدت زمان کوتاهی از بین می روند. در صورتی که مدتی طولانی با عوارض زیر رو به رو بودید حتما به پزشک خود مراجعه کنید:

  • حساسیت
  • ورم
  • کبودی
  • قرمزی
  • سوزش
  • حساس شدن به نور خورشید

 

تعداد جلسات مورد نیاز برای میکرودرم

نمیتوان تعداد جلسه یکسانی برای تمامی افراد در نظر گرفت. تعداد جلسات بر اساس نوع پوست فرد، میزان کلاژن، میزان خشکی پوست، جای زخم ها و… دارد. اما معمولا افراد برای جوانسازی صورت و گردن خود به 5 الی 12 جلسه درمانی نیاز خواهند داشت. شما می توانید از طریق کلینیک دکتر نقشوار در کوتاه ترین زمان این روش را انجام دهید و پوستی سالم و زیبا داشته باشید.

 

مدت زمان هر جلسه میکرودرم

مدت زمان جلسات میکرودرم بسیار کوتاه است و این کار در مدت زمانی کوتاه برای شما انجام می گیرد. البته باید دقت داشته باشید که تنها قصد جوانسازی صورت را دارید یا می خواهید گردن و سایر نواحی بدنتان را نیز درمان کنید. اما به طور میانگین می توان گفت مدت زمان جلسات برای پوست صورت و گردن بین 30 الی 40 دقیقه متغیر است و اگر تنها قصد جوانسازی صورت را داشته باشید 15 تا 20 دقیقه زمان خواهد برد.

 

میکرودرم

 

تفاوت روش میکرودرم و میکرونیدلینگ

برخی از افراد میکرودرم ابریژن را با میکرونیدلینیگ اشتباه می گیرند. هر دو روش برای جوانسازی و از بین لکه ها و جای جوش ها استفاده می شوند. در میکرونیدلینگ دستگاهی با سوزن های متعدد روی لایه سطحی پوست کشیده می شوند و زخم های متعددی روی پوست به وجود می آورد؛ اما در روش دیگر لایه برداری به صورت عمقی تر انجام می شود.

 

میکرودرم مناسب چه افرادی است؟

می توان گفت تقریبا تمامی افراد با سنین مختلف می توانند از این روش برای زیبا کردن پوست و از بین جای جوش و لک های صورت خود استفاده کنند. در صورتی که پوستتان لکه های متعدد دارد یا منافذ باز آن شما را اذیت می کنند بهتر است حتما از این شیوه استفاده کنند تا پوستی زیباتر و بدون هر گونه لکه ای داشته باشند و چشم همگان را به خود خیره کنند.

 

میکرودرم برای چه کسانی توصیه نمی شود؟

تمام افراد با رنگ های پوستی مختلف قادر به انجام میکرودرم هستند؛ اما توصیه می شود اشخاصی که مشکلات پوستی همچون جوش های تبخالی دارند از این شیوه استفاده نکنند. همچنین افراد با مشکلات انعقاد خون نیز بهتر است روش دیگری برای جوانسازی انتخاب کنند. در صورتی که از داروهای ضد جوش همچون ایزوترتینوئین استفاده می کنید نیز بهتر است مدتی قبل از انجام میکرو آن را کنار بگذارید تا از خونریزی زیاد جلوگیری شود.

 

میکرودرم

 

نکات مهم قبل از انجام میکرودرم

این روش بسیار کم تهاجم است و همین مسئله نیز باعث شده که پیش از انجام نیاز به مراقبت خاصی نداشته باشد. در برخی موارد ممکن است پزشک به شما توصیه کند یک الی دو هفته پیش از انجام این شیوه به سولار نروید و زیر نور مستقیم خورشید قرار نگیرید. همچنین 3 روز قبل از میکرودرم نیز بهتر است از ماسک های لایه بردار استفاده نکنید.

 

مراقبت های بعد از میکرودرم

پس از این که این شیوه را انجام دادید، نیازی به رعایت نکته خاصی نخواهید داشت. عوارض میکرودرم پس از چند روز خود به خود از بین می روند. معمولا دکتر نقشوار به شما توصیه می کنند برای جلوگیری از کم آب یا خشک شدن پوست حتما از کرم های مرطوب کننده استفاده کنید. همچنین در صورتی که قصد بیرون رفتن از خانه را دارید حتما کرم های ضد آفتاب قوی برای محافظت از پوستتان به کار ببرید.

 

آیا قبل و بعد از میکرودرم ابریژن می‌توان آرایش کرد؟

پیش از انجام میکرودرم آرایش کردن هیچ مشکلی ندارد و هیچ مانعی برای آن وجود ندارد. البته پس از مراجعه به کلینیک حتما صورتتان را با شوینده مناسب بشویید و هیچ آرایشی بر پوستتان نداشته باشید.  پس از انجام این روش بهتر است آرایش نکنید. این مسئله به علت حساس تر شدن پوست صورت است. همچنین پس از چند روز از میکرو نیز تنها مجاز به استفاده از مرطوب کننده و ضد آفتاب خواهید بود.

 

میکرودرم

 

ماندگاری میکرودرم چقدر است؟

ماندگاری میکرودرم برای هر فرد متفاوت است و بیشتر به مراقبت های پوستی وی بستگی دارد. به طور کلی نمی توان ماندگاری دائمی برای این شیوه جوانسازی در نظر گرفت. این مسئله به این علت است که پوست در اثر گذشت زمان پیر می شود و جلوگیری از پیری کاری ناشدنی است؛ اما به طور معمول این شیوه حدود 6 ماه تا 2 سال اثر گذاری دارد و پس از آن باید یک تا دو جلسه ترمیم شود.

 

هزینه میکرودرم

برای این روش نمی توان هزینه یکسانی در تمامی کلینیک ها در نظر گرفت. عوامل متعددی روی قیمت این روش تاثیر گذار هستند که از جمله آن می توان به هزینه های پزشک، پرداختی های کلینیک، مدت زمان درمان، نوع مشکلات پوستی، نوع روش انتخابی و … اشاره کرد. شما می توانید در کلینیک دکتر نقشوار این روش درمانی را با کمترین هزینه انجام دهید و بهترین نتیجه را با استفاده از متد روز دنیا به دست آورید.

 

مشاوره قبل از انجام میکرودرم

مسئله بسیار مهمی که پیش از انجام میکرودرم باید به آن توجه داشته باشید، مشاوره است. شما می توانید از طریق کلینیک دکتر نقشواره در مورد انجام دادن این روش مشاوره بگیرید. ایشان با سال ها تجربه در این زمینه می توانند به شما مشاوره دهند و به شما بگویند که کاندید مناسبی برای این شیوه درمانی هستید یا خیر. جلسات مشاوره دکتر نقشواره بسیار تاثیرگذار هستند.

 

میکرودرم

 

کلام آخر

میکرودرم یکی از روش های جوانسازی و شاداب کردن پوست است. شما می توانید از این روش در بهترین مرکز میکرودرم در تهران برای از بین سلول های مرده، جای جوش، لک ها و تیرگی های صورت و حتی بدن خود استفاده کنید. این شیوه کاملا کم تهاجم است و انتخابی مناسب برای همه افراد محسوب می شود.

شما می توانید این روش درمانی را در کلینیک دکتر فرزان نقشوار با متد روز دنیا انجام دهید. ایشان به عنوان بهترین جراح میکرودرم در تهران شناخته شده اند و می توانند با مناسب ترین هزینه پوستی سالم و زیبا را به شما هدیه دهند. برای تماس با ایشان کافی است با شماره 02122083860 در ارتباط باشید.

 

سوالات متداول درباره میکرودرم

  • آیا خونریزی در روش میکرودرم زیاد است؟

خیر میزان خونریزی در این روش بسیار کم است و هیچ جای زخم بزرگی روی صورت شما ایجاد نمی شود.

  • آیا می توان گردن را نیز میکرودرم کرد؟

بله شما می توانید بر اساس نیاز خود این روش را روی گردنتان نیز استفاده کنید.

  • آیا میکرودرم درد دارد؟

در زمان انجام میکرودرم شما هیچ دردی احساس نخواهید کرد؛ اما پس از چند ساعت ممکن است کمی احساس سوزش داشته باید.

اشتراک گذاری در

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *