لیفت پلک با نخ

فهرست عناوین

لیفت پلک با نخ چیست؟

چشم ها از مهم ترین اعضای صورت هستند که تاثیر مستقیم بر روی زیبایی شما دارند. برخی از افراد به مرور زمان با افزایش سن یا عوامل ارثی، پلک های افتاده پیدا می کنند. درمان و لیفت پلک با نخ می تواند یک راه حل عالی برای رسیدن به چهره دلخواه شما باشد. به دلیل پیشرفت در علم پزشکی روش های زیبایی کم خطر و موثر در اختیار شما قرار داده می شود. لیفت پلک با نخ در زمان کوتاهی فرم چشم و چهره شما را تغییر می دهد. اگر به دنبال شناخت روش لیفت پلک چشم و نکات آن هستید، در ادامه با ما همراه باشید.

یکی از مرسوم ترین روش های زیبایی چشم، استفاده از روش لیفت پلک با نخ است. معمولا جراحان پلاستیک روش لیفت را به شما پیشنهاد می دهند. نخ مورد استفاده در لیفت با نام PDO شناخته می شود که همانند نخ بخیه در پوست قابل جذب خواهد بود. به دلیل حساسیت چشم و جلوگیری از آسیب به آن ها نخ باید کاملا باریک و مطابق با استانداردها باشد. این روش درمانی بدون جراحی بوده و فرد خیلی سریع اثرات آن را در چهره خود مشاهده می کند.

 

انواع روش های لیفت پلک

روش های متفاوتی برای انجام این جراحی وجود دارد که استفاده از نخ بهترین روش است. این روش ها شامل:

لیفت پلک با پلکسر

در این روش از دستگاهی به نام پلکسر استفاده می شود و یک روش بدون جراحی است. در این روش پلاسما لایه های مختلف پوست را به گاز تبدیل کرده و باعث جمع شدن پلک می شود.

لیفت پلک با بوتاکس

یکی از روش های مرسوم از بین بردن افتادگی پلک و لیفت آن استفاده از بوتاکس است. در روش بوتاکس یک سم فلج کننده، سیگنال های عصبی اطراف ماهیچه چشم را فلج می کند.

لیفت پلک با جراحی پلک

بلفاروپلاستی هم یک روش جراحی با بیهوشی است. با برش امتداد چشم و خارج کردن چربی و عضله اضافی پلک فرم بهتری پیدا می کند.

لیفت پلک با نخ

لیفت پلک با نخ هم از جمله بهترین روش های لیفت پلک محسوب می شود.

 

نحوه انجام لیفت پلک با نخ

در روش لیفت پلک با نخ، با استفاده از نخ های خاص که الیافی شبیه به کلاژن دارند، این کار انجام می شود. این روش بدون بیهوشی انجام شده و تنها در بخش های مورد نظر بی حسی استفاده می شود. در این روش نخ ها پشت پلک قرار گرفته و با کشیدن رو به بالا به نوعی پلک را لیفت می کنند. کشیده شدن نخ توسط جراح لیفت صورت با نخ باعث تحریک کلاژن و جوان سازی پوست در این ناحیه می شود.

 

لیفت پلک با نخ

 

نحوه اثرگذاری لیفت پلک با نخ

نحوه اثر گذاری لیفتینگ پلک با استفاده از نخ بستگی به مهارت های پزشک و نحوه انجام کار دارد. نخ قرار گرفته در پشت پلک کشیده شده و پوست شما را لیفت می کند. بعد از گذشت مدت زمان مشخص این نخ به درون پوست جذب شده و باعث افزایش کلاژن پوست در آن ناحیه می شود. کلاژن نقش مهمی در انعطاف پذیری و جوانسازی پلک دارد.

 

لیفت پلک با نخ برای چه افرادی مناسب است؟

لیفت پلک با نخ معمولا برای افراد بالای 35 سال توصیه می شود که به دلیل بالا رفتن سن دچار افتادگی پلک شده اند. کسانی به صورت ژنتیکی پلک های افتاده ای دارند، قطعا به این روش زیبایی نیاز پیدا خواهند کرد.

 

تفاوت لیفت پلک با نخ با جراحی پلک

یکی از تفاوت های اصلی بین لیفت پلک با نخ و جراحی آن، انجام بیهوشی در عمل جراحی است. روش لیفت تنها با بی حسی و در مطب قابل انجام خواهد بود. بیمار با روش لیفت درد کمتری خواهد داشت و لیفت یک روش ایمن محسوب می شود. نداشتن عوارض جانبی شدید از دیگر مزایای استفاده از روش لیفت است که گزینه مناسب تری نسبت به تیغ جراحی خواهد بود. مدت زمان انجام لیفت پلک از جراحی کوتاه تر بوده و فرد در مدت زمان کوتاهی به فعالیت روزمره بر می گردد. اثرات جراحی می تواند نسبت به لیفت طولانی مدت تر باشد.

 

جراحی لیفت پلک با نخ

 

ماندگاری لیفت پلک با نخ

روش لیفت پلک با نخ ماندگاری حدود یک یا دو ساله دارد و به عنوان یک روش موقت شناخته می شود. البته رعایت مراقبت های بعد از لیفت می تواند روی مدت زمان ماندگاری تاثیر مستقیم داشته باشد. مدت زمان جذب نخ حدود 12 تا 18 ماه بوده و ماندگاری لیفت نیز در این محدوده زمانی قرار می گیرد.

 

اقدامات قبل از لیفت پلک با نخ

قبل از انجام این جراحی زیبایی باید نکات زیر را رعایت کنید.

  • پرهیز از آفتاب گرفتن و برنزه کردن از دو هفته قبل
  • استفاده همیشگی از ضد آفتاب با SPF 50
  • ترک سیگار از دو هفته قبل از انجام لیفت
  • عدم استفاده از محصولات مراقبتی داری رتینول و اسید گلیکولیک از یک هفته قبل
  • حذف مکمل های مختلف 3 روز قبل از لیفت

 

مراقبت های بعد از لیفت پلک با نخ

مهم ترین مراقبت های بعد از لیفت پلک با نخ شامل:

  • استفاده از کمپرس سرد برای کاهش تورم و کبودی
  • انجام ندادن ورزش سنگین، ماساژ در آن ناحیه و شنا تا دو هفته
  • اجتناب از مصرف دخانیات
  • خوابیدن به پشت و جلوگیری از ایجاد فشار روی پلک

 

لیفت پلک با نخ

 

قیمت لیفت پلک با نخ

معمولا قیمت لیفت پلک با نخ با توجه به میزان افتادگی پلک و مهارت پزشک مشخص می شود. استفاده از نخ با کیفیت و مراجعه به پزشکان با سابقه می تواند هزینه ها را بالا ببرد؛ اما تاثیرات مثبتی به همراه دارد.

 

مزایا و معایب لیفت پلک با نخ

از مهم ترین مزایای لیفت پلک با نخ می‌توان به کم‌تهاجمی بودن، داشتن حداقل دوره نقاهت، لیفت همزمان ابرو، جوان و شاداب شدن و غیره اشاره کرد. یکی از مهم ترین معایب این روش زیبایی موقتی بودن آن است و در زمان حدود یک سال نیاز به ترمیم و تکرار دارد.

 

عوارض لیفت پلک با نخ

این روش می‌تواند عوارضی هم به دنبال داشته باشد. از جمله عوارض این عمل زیبایی شامل:

  • کبودی و ورم
  • خونریزی خفیف
  • واکنش آلرژیک به نخ
  • فرورفتگی و کشش در ناحیه ورود نخ
  • حرکت ناخواسته نخ
  • درد شدید در زیر پوست

 

مشاوره قبل از لیفت پلک با نخ

قبل از انجام لیفت پلک با نخ باید با پزشک معالج خود مشورت کنید. پزشک به عنوان بهترین مشاور می تواند از عوارض این کار برای شما صحبت کرده و تشخیص بدهد که آیا نیاز به لیفت پلک دارید یا خیر، و در صورت مثبت بودن نظر جراح، چه نوع لیفت چشم با نخ می‌تواند مناسب فرم صورت و پلک شما باشد.

 

بهترین جراح لیفت پلک در تهران

در پیدا کردن و انتخاب بهترین جراح لیفت پلک با نخ، باید دقت و حساسیت زیادی داشته باشید و خوب تحقیق و پرس‌وجو کنید، زیرا می‌بایستی که این جراح از دانش و مهارت بالایی برخوردار بوده و با ادغام دانشش با ذوق هنری بتواند بهترین نتیجه را برای زیباجوی خود به ارمغان آورد. بهترین جراح لیفت پلک با نخ، با سال‌ها تجربه در انجام انواع جراحی زیبایی، به ویژه لیفت پلک با نخ می‌تواند شما را در مسیر رسیدن به ظاهری زیباتر یاری کند.

 

کلام آخر

انتخاب پزشک با مهارت بالا در لیفت پلک چشم اهمیت خیلی زیادی دارد. دکتر فرزان نقشوار از بهترین جراحان با سابقه است که لیفت پلک را با بروزترین متود در بهترین کلینیک زیبایی تهران انجام می دهد. در بهترین مرکز لیفت با نخ در تهران می‌توانید چهره خود را با لیفت پلک جوان‌تر و شاداب‌تر کنید. برای ویزیت و مشاوره با بهترین جراح لیفت با نخ در تهران می‌توانید با شماره 02122083860 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول درباره لیفت پلک با نخ

  • آیا لیفت پلک نخ درد دارد؟

به دلیل استفاده از بی حسی شما هیچ دردی حین انجام کار نخواهید داشت.

  • این روش چه آسیبی به پوست می رساند؟

معمولا این روش غیر تهاجمی بوده؛ اما در مواردی فرورفتگی و عفونت را به همره دارد.

  • آیا روش لیفت با نخ جایگزین مناسبی برای جراحی است؟

به دلیل عوارض کمتر و زمان بهبودی کوتاه روش لیفت مناسب تر است. البته توجه داشته باشید که روش جراحی ماندگاری بیشتری دارد.

اشتراک گذاری در

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *