لیفت چشم با نخ

فهرست عناوین

لیفت چشم با نخ چیست؟

در روش لیفت چشم با نخ، جراح متخصص، پوست‌‌های اضافی اطراف چشم را برمی‌دارد و چین و چروک‌های پنجه کلاغی اطراف پلک را از بین می‌برد. علاوه بر این در لیفت چشم (بسته به نوع آن) گودی زیر چشم نیز برطرف می‌شود. درمان چروک‌های اطراف چشم نیز از کاربردهای بسیار مهم لیفت چشم با نخ است.

 

لیفت چشم با نخ چگونه انجام می شود؟

لیفت چشم با نخ یکی از قدیمی‌ترین روش‌های برطرف کننده تیرگی، پف و چین و چروک اطراف چشم است. در این روش جراح لیفت صورت با نخ، از نخ PDO که نوعی نخی قابل جذب است، استفاده می‌کند. این نخ ضخامت فوق‌العاده کمی دارد زیرا چشم‌ها از جمله ظریف‌ترین اجزای بدن محسوب می‌شوند.

عمل لیفت چشم با نخ یک روش غیرتهاجمی و بدون جراحی است، بنابراین در این روش از هیچ ماده بیهوشی استفاده نمی‌شود. پزشک برای کاهش درد در زمان لیفت از بی‌حسی‌های موضعی بهره می‌گیرد. این روش معمولا 45 تا 60 دقیقه به طول می‌انجامد و جز عمل‌های سرپایی محسوب می‌شود.

برای انجام جراحی لیفت چشم با نخ، پزشک نخ PDO را با استفاده از سوزن‌های بسیار ریز از زیر پوست رد کرده و نخ را می‌کشد. این کشیدگی نخ سبب جمع شدن و لیفت پوست می‌شود. با استفاده از این روش هیچ زخمی روی صورت به وجود نمی‌آید و به بافت چشم هیچ آسیبی وارد نمی‌شود.

 

لیفت چشم با نخ

 

مزایای لیفت چشم با نخ

لیف چشم با نخ مزایای بسیار زیادی دارد. این روش به دلیل کم تهاجمی بودن مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. با استفاده از این روش زیبایی و جذابیت به چهره شما باز می‌گردد و اعتماد به نفس شما افزایش می‌یابد. دیگر مزایای این روش شامل موارد زیر است:

  • عوارض جانبی بسیار کم: عوارض این روش جراحی تنها چند روز بعد از انجام برطرف می‌شود و شما می‌توانید فعالیت‌های روزانه خود را از سر بگیرید.
  • افزایش بینایی: افتادگی پلک در ایام میانسالی منجر به کاهش دید می‌شود. با انجام لیفت چشم با نخ می‌توانید وضعیت بینایی خود را بهبود بخشید.
  • ماندگاری بسیار بالا: نتایج حاصل از لیف چشم به وسیله نخ حداکثر تا یک سال و حداقل تا 6 ماه ماندگار است.
  • داشتن حداقل دوره نقاهت: با این روش لیفت می‌توانید چند ساعت بعد از عمل به انجام امور روزمره خود بپردازید.

 

معایب و عوارض لیفت چشم با نخ

این روش همانند تمامی روش‌های جراحی و زیبایی، بدون عوارض نیست. این عوارض بسته به شرایط بدنی هر فرد متفاوت است. اگر لیفت چشم با نخ را در کلینیک‌های معتبر و دارای مجوز رسمی انجام دهید، حداقل عوارض را تجربه خواهید کرد اما اگر برای انجام لیفت به کلینیک‌های غیرمعتبر و پزشک‌های بی تجربه مراجعه کنید، احتمال بروز عوارض زیر برای شما تشدید می‌شود:

  • بروز عفونت در چشم.
  • تغییر حالت غیر طبیعی پلک‌ها.
  • خونریزی چشم در موارد نادر.
  • عدم بسته شدن چشم‌ها.
  • ایجاد مشکلات در بینایی و در موارد نادر ایجاد نابینایی.
  • درد، تورم و کبودی چشم.
  • حساسیت به نور.

دکتر فرزان نقشوار با سال‌ها تجربه و مهارت در زمینه انواع روش‌های زیبایی، لیفت با نخ برای چشم را با بهترین و مجهزترین تجهیزات انجام می‌دهد. دکتر نقشوار با ارائه مشاوره رایگان در خصوص چگونگی جراحی زیبایی و عوارض احتمالی آن با توجه به شرایط شما، هر آنچه لازم است درباره لیفت چشم و روش‌های انجام آن بدانید را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

ماندگاری لیفت چشم با نخ چقدر است؟

لیفت چشم با نخ بین چند ماه تا یک سال ماندگاری دارد. در واقع این روش جراحی موقت محسوب می‌شوند و باید پس از مدت زمانی از انجام، آن را تمدید کرد. البته مراقبت‌ها و عوامل بسیار زیادی هم وجود دارند که در ماندگاری لیفت موثر هستند. اگر مراقبت‌های قبل و بعد از لیفت چشم را به خوبی انجام دهید، بیشترین ماندگاری را از این عمل زیبایی دریافت خواهید کرد. ناگفته نماند که نوع پوست و نوع نخ نیز در ماندگاری لیفت تاثیرگذار هستند.

 

مراقبت های قبل از لیفت چشم

برای اینکه بیشترین ماندگاری و اثر را از لیفت چشم با نخ دریافت کنید، باید قبل از جراحی، مراقبت‌ها و نکات بسیار زیادی را رعایت کنید. اولین اقدامی که باید برای لیفت چشم انجام دهید، انتخاب یک پزشک با تجربه و کار بلد است. سایر اقدامات قبل از لیفت چشم با نخ عبارت اند از:

  • حداقل 2 هفته قبل از عمل جراحی نباید از داروهای رقیق کننده خون استفاده کنید، زیرا نخ‌های مورد استفاده در لیفت چشم از نوع جذبی هستند و برای اینکه جذب آنها به درستی انجام شود، نیاز است که از مصرف رقیق کننده‌های خون مانند آسپرین و ایبوپروفن خودداری نمایید.
  • سیگار کشیدن و مصرف دخانیات قبل از جراحی ممنوع است زیرا خطرات و عوارض جراحی را افزایش می‌دهد. همچنین منجر به پیری زودرس پوست می‌شود.
  • توصیه می‌شود که حداقل 2 هفته قبل از انجام لیفت چشم، هیچ گونه جراحی یا عملیاتی بر روی دندان‌های خود انجام ندهید.
  • توجه داشته باشید که نباید در ناحیه جراحی عفونت‌های باکتریایی، قارچی یا ساییدگی وجود داشته باشد.
  • حذف مکمل‌های مختلف در فاصله 3 روز قبل از لیفت نیز از جمله اقدامات مهم برای لیفت چشم با نخ است.
  • از 2 هفته قبل از عمل جراحی باید از آفتاب گرفتن و برنزه کردن نیز جلوگیری کنید.

 

عمل لیفت چشم با نخ

 

اقدامات و نکات مهم بعد از لیفت چشم با نخ

اگر می‌خواهید نتیجه خوبی از لیفت چشم با نخ دریافت کنید، در وهله اول باید نکات تذکر داده شده توسط پزشک را به خوبی رعایت کنید. اولین نکته این است که حداقل تا 48 ساعت نباید با دست تمیز یا آلوده به محل لیفت دست بزنید یا آن را ماساژ دهید.

  • در ساعات اولیه بعد لیفت با نخ، از کمپرس یخ در محل استفاده کنید.
  • از خاراندن پوست جلوگیری کرده و در صورت پوسته شدن، آنها را نکنید. اگر خارش ناحیه لیفت شدت گرفت، می‌توانید با تجویز پزشک از پمادهای مخصوص استفاده کنید.
  • تا 4 هفته بعد از لیفت چشم با نخ ورزش نکنید، البته پیاده‌روی با سرعت کم مجاز است، اما ورزش‌های دیگر به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.
  • بعد از انجام لیفت تا 4 ساعت به شکم نخوابید زیرا احتمال جا به جایی نخ‌ها وجود دارد.
  • در 24 ساعت اول پس از لیفت، از رفتن به حمام و شست و شوی موها جلوگیری کنید. علاوه بر این در یک هفته اول حمام آب گرم نگیرید.
  • تا هفته به سونا و استخرهای آب گرم و سرد نروید.
  • بعد از لیفت چشم با نخ نباید از مشروبات الکلی، سیگار یا سایر مواد مخدر سنتی و صنعتی استفاده کنید.
  • تا 24 ساعت پس از لیفت چشم، از محصولات آرایشی در محل و اطراف ناحیه لیفت استفاده نکنید.
  • امور دندانپزشکی خود را تا یک ماه به تعویق بیندازید.

 

بهترین کاندید برای انجام لیفت چشم با نخ

افرادی که افتادگی پلک دارند، بهترین کاندیدها برای انجام لیفت چشم با نخ هستند. علاوه بر این افرادی که با مشکل پف کردن چشم مواجه‌اند نیز می‌توانند از این روش غیر تهاجمی برای بازگشت زیبایی به چشمان خود استفاده کنند. همچین افرادی که چین و چروک زیادی در اطراف پلک و چشم خود دارند، از کاندیدهای مناسب برای لیفت چشم هستند. این روش برای تمام افراد بالای 18 سال قابل انجام است.

 

انواع لیفت چشم با نخ

لیفت چشم با نخ به دو نوع لیفت روباهی و لیفت گربه‌ای تقسیم‌بندی می‌شود.

لیفت چشم روباهی

در لیفت چشم روباهی، چشم‌ها به حالت کشیده در می‌آیند. لیفت چشم روباهی در کمتر از نیم ساعت قابل انجام است و در طی آن پزشک با استفاده از نخ‌های مناسب، پوست پلک بالایی را به سمت بالا می‌کشد.

لیفت چشم گربه ای

لیفت چشم گربه‌ای طرفداران بیشتری دارد و یکی از انواع جراحی‌های محبوب در میان جوانان محسوب می‌شود. در این روش که به کانتوپلاستی نیز معروف است، موقعیت گوشه بیرونی چشم تغییر داده شده تا چشم‌ها حالت گربه‌ای به خود بگیرند. لیفت چشم گربه‌ای سبب درشت‌تر شدن چشم‌ها و ایجاد شیب ملایم در آن‌ها می‌شود.

 

انواع روش های لیفت چشم با نخ

 

انواع نخ مورد استفاده برای لیفت چشم با نخ

امروزه 4 نوع نخ وجود دارند که از آنها برای لیفت چشم استفاده می‌شود. تشخیص بهترین نخ برای لیفت چشم تا حد زیادی به شرایط شما، ناحیه جراحی و البته نظر پزشک بستگی دارد. این نخ‌ها جذبی هستند و تا چند هفته بعد از جراحی به صورت کامل جذب پوست می‌شوند.

  • نخ‌های بخیه: این نخ‌ها شامل سیلوئت هستند و سبب افزایش استحکام و سفت شدگی پوست و پرتر شدن آن در کوتاه مدت می‌شوند.
  • نخ‌های مونوفیلامنت: استفاده از نخ‌های مونوفیلامنت سبب بهبود وضعیت عمومی پوست می‌شود.
  • نخ‌های خاردار یا نخ کاگ: این نوع از نخ‌ها مختص لیفت چشم با نخ هستند و سفت‌تر شدن پوست را به همراه دارند.
  • نخ‌های تخصصی: این نخ‌ها مربوط به نواحی ویژه و فوق‌العاده حساس چشم هستند و از ظرافت بیشتری نسبت به سایر نخ‌ها برخوردارند.

امروزه نسل جدیدی از نخ‌ها به نام نخ‌های کلاژن ساز نیز وجود دارند که از پرکاربردترین آنها می‌توان به نخ‌های مونو و اسکرو PDO اشاره کرد. این نخ‌ها کاملا صاف و بدون برجستگی هستند و به راحتی در نواحی مورد نظر کاشته می‌شوند. نخ‌های کلاژن ساز بهترین گزینه برای برطرف کردن خطوط خفیف اطراف چشم هستند. از جمله مزایای استفاده از نخ‌های کلاژن ساز می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • از بین بردن چین و چروک‌های سطحی
  • افزایش شادابی پوست زیر چشم
  • بهبود یافتن پف چشم‌ها
  • افزایش استحکام و سفتی پوست
  • کلاژن سازی بیشتر در ناحیه جراحی

 

هزینه لیفت چشم با نخ چقدر است؟

هزینه لیفت چشم با نخ به عوامل متعددی همچون میزان افتادگی پلک، میزان چین و چروک‌ها، میزان پف کردگی یا عیوب دیگر چشم دارد. علاوه بر این، نوع نخ مورد استفاده، مدت زمان جراحی، مهارت پزشک و تعداد نخ مورد استفاده نیز در قیمت لیفت چشم با نخ تاثیرگذار هستند.

 

بهترین جراح لیفت چشم با نخ در تهران

افتادگی چشم‌ها بسیار در ظاهر شما تاثیرگذار است. انتخاب بهترین جراح لیفت با نخ در تهران، راه‌حل برطرف کردن این مشکل برای شماست. با بهره‌مندی از دانش و تجربه یک جراح متخصص در لیفت چشم با نخ، می‌توانید چین و چروک و افتادگی چشم‌هایتان را برطرف کرده، ابروهایتان را لیفت کنید و جوانی را مجددا به چشمانتان بازگردانید.

 

سخن پایانی

کلینیک زیبایی دکتر نقشوار با بهره‌مندی از جدیدترین و به روزترین تکنولوژی‌ها به عنوان بهترین کلینیک زیبایی تهران و مهارت بالای دکتر، بالغ بر 20 سال سابقه در زمینه انواع جراحی‌های زیبایی، بهترین کلینیک لیفت با نخ در تهران است. دکتر نقشوار با بررسی دقیق شرایط شما و میزان افتادگی در چشم‌ها، بهترین روش را برای جوانسازی چشم به شما پیشنهاد می‌کند. شما عزیزان می‌توانید برای دریافت اولین نوبت ویزیت و بهره‌مندی از مشاوره در این زمینه، با شماره تلفن 02122083860 تماس بگیرید و یا با مراجعه به صفحه رزرو نوبت، وقت مشاوره خود را به صورت آنلاین ثبت کنید.

اشتراک گذاری در

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *