تفاوت پیکرتراشی با لیپوماتیک

فهرست عناوین

تفاوت پیکرتراشی با لیپوماتیک چیست؟

در چند سال اخیر، بسیاری از افراد به انجام جراحی هایی برای تناسب اندام و لاغری روی آورده اند. آیا شما هم رویای رسیدن به تناسب اندام و داشتن بدنی خوش فرم و زیباتر را دارید؟ در این صورت، انجام جراحی پیکرتراشی یا لیپوماتیک می تواند راهکار مناسبی برای شما باشد. قبل از تصمیم به جراحی باید با تفاوت پیکرتراشی با لیپوماتیک بیشتر آشنا شوید. این دو روش با یکدیگر تفاوت هایی دارند که در این مطلب به بررسی تفاوت پیکرتراشی با لیپوماتیک از جنبه های مختلف می پردازیم.

 

آیا لیپوماتیک همان پیکرتراشی است؟

لیپوماتیک یا پیکرتراشی با هدف کاهش چربی های بدن به صورت موضعی انجام می شود. در لیپوماتیک، تزریق چربی های اضافی بدن به قسمت های دیگر صورت می گیرد. اما این دو روش با تکنیک های متفاوتی انجام می شود. به همین خاطر، این دو روش را نمی توان کاملاً تکنیکی مشابه در نظر گرفت.

 

تفاوت لیپوماتیک با پیکرتراشی در فناوری مورد استفاده

تفاوت پیکرتراشی با لیپوماتیک، در فناوری مورد استفاده آنها است. در هر دو تکنیک از فناوری متفاوتی برای کاهش میزان چربی های بدن استفاده می شود. لیپوماتیک، نوعی روش جراحی محسوب می شود که با استفاده از ابزارهای خاص، پزشک چربی های بدن را می سوزاند. از ابزارهای مورد استفاده در این تکنیک می توان به لیزرها، مکنده های مکانیکی و اولتراسونیک اشاره کرد. در تکنیک پیکرتراشی از تکنولوژی های مختلف مانند آلتراسونیک، کربولیپولیز، رادیوفرکوئنس و ماساژ بافت برای کاهش چربی و شکل دهی به اندام ها استفاده می شود.

 

تفاوت در بیهوشی و بی‌حسی موضعی

مهمترین تفاوت پیکرتراشی با لیپوماتیک، فرق آنها از لحاظ بیهوشی است. در پیکرتراشی، زیباجو حتما باید به صورت کامل بیهوش شود. اما در لیپوماتیک، حتما نباید فرد بیهوش شود و بی حسی موضعی کافی است. بنابراین، اگر از بی هوشی ترس دارید، روش لیپوماتیک برای شما بهترین گزینه است.

 

تفاوت لیپوماتیک با پیکرتراشی در زمان بهبودی

لیپوماتیک در مقایسه با پیکرتراشی، کمتر تهاجمی است. به همین خاطر، افرادی که لیپوماتیک انجام داده اند، روند بهبودی سریع تری را تجربه می کنند. افراد بعد از لیپوماتیک می توانند باگذشت چند هفته، دوباره فعالیت های روزانه خود را انجام دهند. در واقع، بهبودی به دلیل کاهش برش ها و جراحت ها با سرعت کمتر انجام می شود. اما در پیکرتراشی به دلیل برش های بیشتر، ترمیم و بهبود بیشتر زمان می برد.

 

تفاوت پیکرتراشی با لیپوماتیک

عوارض کمتر لیپوماتیک نسبت به سایر روش ‌های پیکرتراشی

لیپوماتیک به علت زیاد تهاجمی نبودنش، عوارض کمتری نیز به همراه دارد. در واقع، میزان ترشحات و تورم در لیپوماتیک کمتر است. فردی که لیپوماتیک انجام داده است، احتمالا کمتر با مشکل عفونت یا خونریزی مواجه می‌شود. اما پیکرتراشی با عوارض جانبی بیشتر همراه است و ممکن است فرد دچار خونریزی یا آمبولی شود.

 

درد کمتر لیپوماتیک نسبت به روش‌های جراحی پیکرتراشی

از سایر تفاوت های بین این دو روش می توان به تفاوت در میزان درد اشاره کرد. در لیپوماتیک برش های بزرگ لازم نیست و به همین خاطر فرد درد کمتری را تجربه خواهد کرد. به علاوه، فرد به دلیل کاهش میزان التهاب و  خونریزی بعد از لیپوماتیک، درد کمتری را احساس می کند. اگر نگران بروز درد بعد از جراحی هستید، انتخاب روش لیپوماتیک بهترین گزینه است.

عوارض قلبی و ریوی کمتر در لیپوماتیک

آیا از تفاوت پیکرتراشی با لیپوماتیک از نظر عوارض جانبی قلبی و ریوی نیز اطلاع دارید؟ در روش لیپوماتیک، خون کمتری تخلیه می شود و احتمال بروز مشکلات قلبی و ریوی نیز کاهش پیدا می کند. به علاوه، به دلیل سریع بودن روند بهبودی، افراد بعد از لیپوماتیک سریع تر می توانند فعالیت های رومزه را انجام دهند و این باعث تقویت عملکرد قلب و ریه می شود.

 

تفاوت پیکرتراشی با لیپوماتیک

هزینه لیپوماتیک در مقایسه با روش‌های دیگر پیکرتراشی

از دیگر تفاوت پیکرتراشی با لیپوماتیک می توان به تفاوت در هزینه ها اشاره کرد. این تفاوت در هزینه ها به فاکتورهای مختلفی ارتباط دارد. برای انجام روش هایی که کمتر تهاجمی هستند، هزینه های کمتری دریافت می شود. در روش پیکرتراشی، برش های بزرگ تر لازم است و به همین خاطر باید هزینه بیشتری برای انجام جراحی بپردازید. به علاوه، تخصص و مهارت پزشک، عامل مهمی در تعیین هزینه ها می باشد. به علاوه، موقعیت مکانی کلینیک نیز در تعیین هزینه ها موثر است.

 

کلام آخر

همانطور که گفتیم، لیپوماتیک و پیکرتراشی از روش های پرطرفدار هستند که مورد استقبال بسیاری از زیباجویان قرار گرفته اند اما قبل از انتخاب یکی از روش ها باید درباره تفاوت پیکرتراشی با لیپوماتیک اطلاعات لازم را به دست آورید که در این مطلب نکات لازم را در اختیارتان قرار دادیم.

در شهر تهران، پزشکان زیادی در زمینه ارائه خدماتی از قبیل لیپوماتیک و پیکرتراشی فعالیت دارند. دکتر نقشوار، بهترین جراح پیکرتراشی در تهران است که بیشتر از 20 سال سابقه انجام جراحی های مختلف را دارد. این پزشک در زمینه انجام انواع خدمات زیبایی و درمانی مانند لیپوماتیک و پیکرتراشی فعالیت می کند. مطب دکتر نقشوار که بهترین مرکز پیکرتراشی در تهران است، در منطقه سعادت آباد واقع شده است. جهت دریافت نوبت و مشاوره از دکتر فرزان نقشوار می توانید با شماره ۰۲۱-۲۲۰۸۳۸۶۰ تماس بگیرید.

 

سوالات متداول درباره تفاوت پیکرتراشی با لیپوماتیک

  1. بین روش های لیپوماتیک و پیکرتراشی، کدام یک عوارض کمتری دارند؟

روش لیپوماتیک در مقایسه با پیکرتراشی، عوارض کمتری را به همراه دارد.

  1. احتمال بروز عوارض قلبی و ریوی در کدامیک از روش های لیپوماتیک و پیکرتراشی کمتر است؟

افرادی که روش لیپوماتیک را انتخاب کرده اند، کمتر با مشکلات قلبی و ریوی مواجه می شوند.

  1. در کدامیک از روش های پیکرتراشی و لیپوماتیک، فرد باید حتما بیهوش شود؟

پزشک برای انجام جراحی پیکرتراشی، با استفاده از ماده بیهوشی فرد را به صورت کامل بیهوش می کند.

اشتراک گذاری در

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *