لیفت صورت با نخ آپتوس

فهرست عناوین

لیفت صورت با نخ کلاژن ساز آپتوس

لیفت صورت با نخ آپتوس به منظور لیفت و سفت کردن پوست افتاده و شل، برطرف کردن چروک‌ها، تحریک تولید کلاژن و بهبود رنگ پوست انجام می‌‌شود تا زیبایی ظاهری طبیعی و ماندگار به شما هدیه دهد. نتایج بلافاصله مشهود بوده و تا چندین ماه به مرور زمان بهتر خواهد شد. مزایای لیفت صورت با نخ آپتوس تا چندین سال بعد از درمان ماندگار خواهند بود.

 

نخ لیفت آپتوس چیست؟

جرقه‌ استفاده از نخ آپتوس، ابتدا در ذهن جراح زیبایی مشهور، دکتر مارلن سولامانیدزه، که از سال 1987 شروع به استفاده از بخیه با نخ aptos برای مقابله با چروک‌ ها کرده بود، زده شد. از آن زمان تا کنون نخ‌ های آپتوس تغییرات زیادی پیدا کرده و بهتر شده‌ اند. این نخ‌ ها اولین نخ‌ های خاردار بودند و باعث انقلابی در لیفت با نخ شدند. این نخ‌ ها ابتدا در کشور آلمان و امروزه در کشور گرجستان ساخته می شوند.

شایان ذکر است که آپتوس یکی از معتبرترین کمپانی های تولید کننده نخ لیفت و جوانساز در دنیاست. نخ آپتوس دو عملکرد دارد:

اول اینکه برای لیفت و نگه داشتن پوستتان در جای خود استفاده می‌ شود. این اولین اثری است که فورا خواهید دید و صورتتان صاف‌ تر، پرتر و جوان‌ تر خواهد شد.

اثر بعدی به تدریج و با جذب شدن بخیه‌ ها ظاهر می‌ شود. بدن به ترمیم آن ناحیه خواهد پرداخت که این امر باعث تحریک تولید کلاژن در محل استفاده از نخ می‌‌شود. این کلاژن باعث می‌‌شود که لیفت ایجاد شده توسط نخ‌ ها تا مدت‌ ها بعد از جذب شدن نخ‌ ها باقی بماند.

نخ‌ های آپتوس امروزی شکل سوم این نخ‌ ها هستند و طی سال‌ ها با استفاده از دانش بهبود یافته‌ اند. این نسل جدید نخ‌ ها، در ترکیب خود هیالورونیک اسید هم دارند. این امر باعث لیفت فوری ترمیم و بازسازی بافت شده که باعث ماندگارتر شدن نتایج خواهد شد. هیالورونیک اسید یک ماده‌ طبیعی است که در بافت همبند، چشم و پوست وجود دارد. کار آن حفظ رطوبت و هیدراته نگه داشتن است. این ماده مولکول‌ های آب را جذب کرده و در خود نگه می‌دارد، در نتیجه اضافه کردن آن به نخ Aptos اتفاق مثبتی بوده است.

 

لیفت صورت با نخ آپتوس

 

انواع نخ آپتوس

این نخ‌ها یا غیرجذبی (پلی‌پروپیلن) و یا جذبی (پلی‌ ال‌ لاکتیک اسید+کاپرولاکتون) هستند. بیش از 50 سال است که از نخ‌ های غیرجذبی پلی‌پروپیلن برای بخیه استفاده می‌ شود. نخ‌ های پلی‌ لاکتیک اسید از مواد غیرآلرژی‌ زا و جذبی ساخته شده‌اند که سال‌هاست در پزشکی استفاده می‌شوند. این نخ‌ ها بعد از جذب شدن توسط بدن تجزیه شده و هیچ اثری از آن‌ ها باقی نخواهد ماند. اخیرا آپتوس فرمول جدید و انقلابی در ترکیب نخ‌ها استفاده کرده است که باعث پیدایش نسل سوم نخ آپتوس با هیالورونیک اسید شده است. نخ P(LACL)HA خواص بیشتری برای پوست دارد. فرمولاسیون نخ P(LACL)HA ویژگی‌ های به خصوصی دارد و حاوی الاستین، کلاژن و هیالورونیک اسید است که باعث درمان علائم پیری شده و ظاهری شاداب‌تر به شما هدیه داده و تاثیری دوگانه شامل لیفت و بازسازی دارد.

 

نخ‌ های لیفت آپتوس چه مزایایی دارند؟

این نخ‌ ها علاوه بر لیفت باعث بهبود توناژ پوست، بافت، رنگ و هیدراته بودن آن می‌ شوند. عمل لیفت با نخ آپتوس 35 تا 45 دقیقه طول می‌ کشد و دوران نقاهت کوتاهی دارد. نخ لیفت آپتوس با نخ PDO فرق دارد و از پلی‌ ال‌ لاکتیک اسید+کاپرولاکتون ساخته شده که باعث ماندگاری بیشتر آن نسبت به نخ‌های لیفت PDO می‌‌شود. برخلاف جراحی سنتی لیفت صورت، لیفت صورت با نخ آپتوس باعث جوانی صورت بدون تغییر در خصوصیات صورت شما می‌ شود. معمولا فقط بافت‌های نرم به جای اصلی خود برگردانده می‌شوند. کمپانی تولیدکننده‌ نخ aptos دارای تاییدیه‌ FDA آمریکا برای نخ‌های پلی‌ پروپیلن خود است.

 

کلاژن سازی با نخ آپتوس

کلاژن ماده‌ ای است که باعث جلوگیری از افتادگی و شلی پوست شده و ظاهری شاداب و جوان به پوست می‌ دهد. بدن به طور طبیعی کلاژن تولید می‌ کند ولی با گذر زمان روند آن کند و متوقف می شود. پس با افزایش سن، تولید کلاژن کاهش و سفتی و قوام پوست کاهش می‌ یابد. علاوه بر این کلاژن خرد شده و کمتر در بدن توزیع خواهد شد. این تغییرات باعث ظهور علائم پیری، مانند چروک و خشکی و افتادگی پوست خواهند شد.

مواد جذبی نخ آپتوس در عرض 1.5 الی 2 سال به تدریج جذب خواهند شد. این نخ‌ ها، ماندگارترین نخ موجود هستند. همه‌ نخ‌ ها می‌‌توانند میزان مختلفی کلاژن نوع 1 بالغ تولید می‌ کنند، اما نخ APTOS می‌ توان کلاژن نابالغ نوع 3 نیز تولید کند که باعث پری و صافی پوست شده و الاستینی تولید کند که الاستیسیته ایجاد کرده و باعث سفتی پوست شود. بعد از جذب شدن نخ‌‌ها، کلاژن و الاستین جدید باقی مانده و باعث بهبود پوست و کند شدن روند پیری پوست خواهند شد. لیفت با نخ، علاوه بر تاثیر لیفت باعث سفتی پوست و بهبود رنگ، توناژ و هیدراته بودن پوست می‌ شود.

 

مقایسه‌ نخ آپتوس با سایر نخ‌ ها

نخ‌ های زیادی برای لیفت وجود دارند؛ از کجا بدانید کدام نخ برای شما بهتر است؟ در واقع نیازی نیست نگران انتخاب نخ باشید چون جراح لیفت صورت با نخ در این زمینه به شما کمک خواهد کرد. اما برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی این روش، در اینجا اطلاعاتی درباره‌ نخ‌ های مختلف آمده است. سه نوع نخ جذبی برای لیفت با نخ وجود دارد:

  • پلی‌ دی‌ اکسانون (PDO)
  • پلی‌ ال‌ لاکتیک اسید (PLA)
  • و جدیدترین نخ که پلی‌ کاپرولاکتون است.

هر یک از آن‌ ها قدرت و مزایای خاص خود را دارد. نخ‌ های PDO همانند نخ‌ های MINT، باعث جوانسازی عالی خواهد شد و می‌‌توانید با نخ PDO پوستی سالم‌ تر و شاداب‌ تر داشته باشید. نخ‌ های PLA به خاطر نتایج ماندگارشان معروف اند. خود این نخ‌ ها بر خلاف نخ‌ های PDO که حدود 9 تا 12 ماه ماندگاری دارند، 18 تا 24 ماه ماندگار هستند. نخ‌ های PLA باعث لیفت بهتری می‌ شوند، در نتیجه اگر چروک‌ ها یا افتادگی بافت‌ هایتان شدید هستند، لیفت با نخ PLA برای شما مناسب‌ تر است. نخ‌ های PCL جدیدترین نخ هستند و گفته می‌ شود که این نخ محرکی عالی برای ساخت کلاژن است.

 

نخ‌ های لیفت آپتوس چه کاربردهایی دارند؟

نخ‌ های آپتوس به عنوان نمونه‌ مقاوم‌ تر و ماندگارتر نخ‌ های PLA، برای درمان‌ های بسیاری مناسب هستند. رایج‌ ترین مورد استفاده‌ آن‌‌ها، استفاده برای صورت و بهبود چروک، خطوط ریز و افتادگی پوست است، اما درمان‌ های دیگری هم هستند که در آن‌ها از نخ Aptos استفاده می‌ شود.

چروک‌ های پیشانی

حرکات عضلات پیشانی به معنای این است که ممکن است در این قسمت دچار چروک شوید. این چروک‌ ها ممکن است در ناحیه‌ پیشانی، بین ابروها یا هر دو قسمت باشند.

افتادگی گونه

گونه‌ های برجسته نشانه‌ جوانی است، چون حدودا تا اواخر دهه‌ی 20 پدهای چربی گونه‌ها دقیقا در زیر حدقه‌ی چشم قرار دارند. اما با تاثیر گرانش و شلی پوست، این پدهای چربی پایین آمده و نه تنها باعث گودی زیر چشم بلکه باعث پهن‌تر شدن فکتان خواهد شد.

رفع خط خنده و اندوه

یکی از پر کاربردترین استفاده های آپتوس، رفع این خطوط با کشش متناسب است. علاوه بر درمان برای پیشگیری از افتادگی هم کاربرد نخ آپتوس در این نواحی توصیه می شود.

شکل بینی

اگر روی بینی‌ تان قوز دارد، پل بینی‌ تان فرورفته است یا نوک بینی‌ تان افتادگی دارد، نخ آپتوس می‌‌تواند بینی‌ تان را صاف کند و بالا ببرد.

خط فک و غبغب

برجستگی خط فک باعث جذاب‌ تر شدن چهره می‌ شود و نخ‌ ها کمک می‌ کنند تا ظاهر بهتری داشته باشید. اگر می‌ خواهید خط فک خود را کشیده‌ تر کنید یا غبغب خود را از بین ببرید، می‌ توانید از لیفت با نخ استفاده کنید.

لیفت سینه

می‌ توان از نخ Aptos برای لیفت سینه استفاده کرد.

پین کردن گوش

برای اتوپلاستی غیرجراحی می‌ توان از نخ آپتوس استفاده کرد و گوش‌ های برجسته را اصلاح کرد.

لابیا

نخ‌ های آپتوس مخصوصی برای ناحیه‌ تناسلی تولید شده‌ اند که نخ‌ های ریزی هستند که برای بزرگ کردن لابیا استفاده می‌‌شوند.

 

لیفت صورت با نخ آپتوس

 

چه آمادگی هایی برای لیفت صورت با نخ آپتوس لازم است؟

نیازی به آماده سازی خاصی نیست، اما توصیه می‌شود که با جراح زیبایی درباره‌ی انتظاراتتان صحبت کنید و در صورت مصرف دارو، لیست داروهایتان را به پزشک ارائه دهید.

 

آیا لیفت صورت با نخ آپتوس بی‌ خطر است؟

فقط پزشکان و جراحانی که در زمینه‌ی روش‌های آپتوس آموزش دیده‌اند مجازند که این درمان را انجام دهند.دکتر فرزان نقش وار نیز برای این نوع درمان  آموزش های متعدد و در سطوح پایه و پیشرفته دیده‌اند و در برابر بیمار خود مسئول هستند.

 

آیا می‌ توانم بعد از لیفت صورت با نخ آپتوس سر کار برگردم؟

اکثر افراد می‌توانند همان روز بعد از درمان به سر کار خود برگردند. اما اگر چندین نخ برای شما استفاده شده است، ممکن است درد و ناراحتی داشته باشید. برای آگاهی از اینکه بعد از درمان می‌توانید به سر کار خود برگردید یا خیر با پزشکتان مشورت کنید.

 

دوران نقاهت بعد از لیفت با نخ آپتوس چگونه است؟

دوران نقاهت لیفت با نخ تقریباً راحت است. دلیل این امر این است که لیفت با نخ به جای بیهوشی تحت بی‌حسی موضعی انجام می‌شود و این بدان معناست که افرادی که لیفت انجام داده‌اند می‌توانند بلافاصله بعد از درمان، خودشان رانندگی کرده و از خوشان مراقبت کنند. این درمان برای افرادی که بچه دارند و کار پرمشغله‌ای دارند، درمان مناسبی است. اغلب بلافاصله بعد از درمان، کمی تورم و کبودی خفیف در ناحیه‌ی درمان دیده می‌شود. در زمان تغییر حالت چهره درد خفیفی به دلیل کشیده شدن نخ‌ها در اثر حالات چهره احساس خواهد شد. عدم تقارن اندک ناشی از تورم و اصلاح بیش از حد بعد از 2 هفته برطرف خواهد شد. اکثر بیماران کمتر از یک هفته زمان لازم دارند تا بهبود یابند، اما برخی از افراد 1 الی 2 روز بعد از لیفت با نخ، فعالیت‌های عادی خود، از جمله کارشان را از سر می‌گیرند.

 

هزینه لیفت صورت با نخ آپتوس چقدر است؟

هزینه روش‌های زیبایی را نمی‌توان برای تمام افراد یکسان در نظر گرفت. چراکه میزان آسیب‌ها و مشکلات پوستی در هر یک از بیماران با دیگری متفاوت است. از طرفی قیمت لیفت صورت با نخ آپتوس به سن فرد، نوع پوست، ناحیه درمان،تعداد نخ مصرفی و برند نخ  و … بستگی دارد. از همین رو هزینه نهایی این روش زیبایی توسط دکتر فرزان نقش وار و پس از مشاوره زیبایی در مطب و یا بصورت آن لاین ، به شما اعلام می‌شود.

 

لیفت صورت با نخ آپتوس بهتر است یا جراحی؟

تا اینجای مقاله اطلاعات لازم در ارتباط با لیفتینگ صورت با نخ را کسب کردید و ممکن است بین جراحی لیفت صورت و لیفت صورت با نخ آپتوس سردرگم شده باشید. با مقایسه این دو روش می‌توانید با توجه به هدف و انتظاراتتان از لیفت صورت، روش موردعلاقه و مناسب خود را پیدا کنید. در ادامه به بررسی تفاوت‌های لیفتینگ صورت با نخ و جراحی از سه منظر مختلف می‌پردازیم:

هزینه:

از آنجایی که لیفت صورت با نخ بسیار سریع و بدون نیاز به تجهیزات و امکانات خاصی انجام می‌شود، هزینه آن نسبت به جراحی لیفت صورت پایین‌تر است. بنابراین از نظر هزینه، لیفت صورت با نخ آپتوس یک گزینه نسبتا مناسب به حساب می‌آید.

انتظارات:

همان‌طور که گفته شد، تغییرات صورت بعد از لیفت با نخ محدود بوده و بیشتر یک روش ترمیمی به حساب می‌آید. بنابراین نباید انتظارات خیلی بالایی از لیفت با نخ داشته باشید. چراکه لیفت با نخ چین‌وچروک‌ها و آثار پیری را تا حدودی برطرف می‌کند. بنابراین افراد با سن بالا و چین‌وچروک‌های عمیق‌تر از جراحی لیفت صورت می‌توانند نتیجه قابل‌قبول‌تری بگیرند.

ماندگاری:

هیچ‌کدام از روش‌های جوان‌سازی ماندگار نیستند و بعد از مدتی اثر آن‌ها از بین می‌رود. با این حال، بعضی از این روش‌ها مانند جراحی لیفت صورت ماندگاری بیشتری نسبت به لیفت صورت با نخ دارند و روند پیری پوست را بیشتر به تعویق می‌اندازند.

 

چرا مرکز زیبایی دکتر فرزان نقش وار انتخاب مناسبی برای لیفت صورت با نخ آپتوس است؟

دکتر نقشوار با داشتن تخصص جراحی و تجربه بیش از ۱۰ سال ، به‌طور تخصصی در زمینه جراحی زیبایی و بخصوص انواع روشهای لیفتینگ صورت فعالیت می‌کنند که به گفته زیباجویانی که تا به امروز به ایشان مراجعه کرده‌اند، بهترین جراح لیفت با نخ در تهران شناخته می‌شوند. مرکز زیبایی دکتر نقش وار، به عنوان بهترین کلینیک زیبایی تهران، با استفاده از به‌روزترین و مجهزترین امکانات و تحت نظارت جراح متخصص و باتجربه انواع خدمات درمانی و زیبایی را به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

 

کلام آخر

لیفتینگ صورت با نخ آپتوی را می‌توان یکی از ایمن‌ترین روش‌های زیبایی و جوانسازی پوست دانست. از آنجایی که این روش تغییرات محدودی دارد، بهتر است از اواخر دهه ۲۰ تا ۶۰ سالگی به‌عنوان یک روش ترمیمی زیبایی استفاده شود. با این وجود مشورت با پزشک متخصص را قبل از اقدام به انجام آن فراموش نکنید. تجربه شما در ارتباط با لیفت صورت چیست؟ آن را با ما و سایر مخاطبان مرکز زیبایی دکتر فرزان نقشوار به اشتراک بگذارید.

اشتراک گذاری در

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *