تزریق چربی به روش میکروفت و نانوفت

فهرست عناوین

قطعا شما هم در افراد مسن اطراف خود، چین و چروک های روی صورت را مشاهده کرده و می دانید که چقدر آزار دهنده هستند. تصور کنید وقتی خودتان پا به سن می گذارید و چین و چروک ها روز به روز بیشتر می شوند، چه حسی دارید؟ همه افراد سعی می کنند تا با استفاده از روش های زیبایی تا حد امکان این چروک ها را از بین ببرند.

تزریق چربی، یکی از کم عوارض ترین راه حل ها برای صاف کردن پوست است. تزریق چربی میکروفت و نانوفت دو نوع محبوب آن هستند. ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که این دو روش چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند؟ برای پاسخ این سوال در ادامه با ما همراه باشید.

 

نانوفت چیست؟

یکی از روش هایی که می توانید برای جوانسازی صورت انجام دهید تزریق چربی است که خود به دسته های مختلفی تقسیم می شود. از بهترین و محبوب ترین آن می توان به نانوفت اشاره کرد که برای انجام آن از چربی فیلتر و امولسیون شده استفاده می کنند. پس از برداشتن چربی از بدن، پزشک آن را به صورت کامل فیلتر می کند و مایع باقی مانده سلول های بنیادی را به ناحیه مورد نظر تزریق می کند.

برای انجام این روش، در ابتدا مقداری از چربی از قسمت هایی مانند ران یا باسن بر می دارند. سپس آن را در یک سانتریفیوژ قرار داده تا به صورت کامل پالایش شود. در نهایت، شما یک ماده تصفیه شده از ذرات ریز چربی دارید. سپس با استفاده از یک سوزن به نام کانولا، به آرامی در ناحیه مورد نظر تزریق می شود.

 

میکروفت چیست؟

میکروفت فرآیندی کاملا متفاوت تر از نانوفت است و در آن چربی جمع شده کم کم و به آرامی به ناحیه مورد نظر تزریق می شود. به همین دلیل، پزشک باید از مهارت بسیار بالایی برخوردار باشد. پزشک مرحله به مرحله حجم ناحیه را افزایش می دهد تا به نتیجه مطلوب برسد. از این رو، شما دیگر ظاهر عجیبی نخواهید داشت و همه چیز کاملا طبیعی به نظر می رسد.

بر خلاف فیلرها که موقتی هستند و دائما باید تمدید شوند، تزریق چربی به روش میکروفت کاملا دائمی است و تا زمانی که کاملا توسط بدن جذب نشود، از بین نخواهد رفت. مانند روش های دیگر پزشک از سوزن های مخصوصی برای تزریق استفاده می کند.

 

مقایسه تزریق چربی به روش میکروفت و نانوفت

تزریق چربی نانوفت و میکروفت در چه مناطقی از بدن انجام می گیرد؟

تزریق چربی با هر روشی که در نظر گرفته شود، در نقاط خاصی باید تزریق گردد که عبارتند از:

تزریق چربی به سینه ها

زمانی که فرزند خود را شیر می دهید یا سنتان افزایش پیدا می کند، عضلات سینه ها تا حدی شل می شوند و دیگر خاصیت الاسیتیه قبل را ندارند. به همین دلیل، می توانید از تزریق استفاده کنید تا آن ها را به حالت قبل بازگردانید.

تزریق چربی به صورت

چربی که از بدن گرفته می شود، قابل تزریق به برخی نواحی صورت مانند چانه، پیشانی، لب، گونه و بینی است. گاهی اوقات ممکن است در اثر جراحی بینی، کوچک شدن بیش از حد را تجربه کنید که با تزریق به آن قابل جبران خواهد بود.

نانوفت یا میکروفت در باسن

اگر در اثر افزایش سن یا مشکلات دیگر شکل طبیعی باسن خود را از دست داده اید، می توانید از این روش که به نام لیفت باسن برزیلی نیز شناخته می شود، استفاده کنید.

تزریق چربی به دست ها

فرآیند پیری روی همه قسمت های بدن از جمله دست ها هم تاثیر می گذارد. زمانی که مقداری چربی را به دست های خود وارد می کنید، تمامی چین و چروک ها از بین می روند و جوانتر به نظر می رسید.

 

مزایای تزریق چربی به روش نانوفت و میکروفت

تزریق چربی با هر دو روش نانوفت و میکروفت می تواند مزایای زیادی داشته باشد. بزرگترین مزیت آن ها این است که چربی مورد نظر از بدن خودتان برداشته می شود و بدون هیچ نگرانی می توانید شاهد تزریق آن به ناحیه دلخواه باشید. در نتیجه، امکان ایجاد عوارض بعد از آن به حداقل می رسد.

همچنین این روش ها نسبت به روش های جوانسازی دیگر در ایجاد کلاژن بهتر عمل می کنند. به علاوه، مزایای این دو روش در از بین بردن چین و چروک خلاصه نمی شود، بلکه می توانید سیاهی و گودی زیر چشم را نیز از بین ببرید.

 

معایب تزریق چربی به روش نانوفت و میکروفت

مانند هر روش دیگری، نانوفت و میکروفت هم می توانند دارای معایب باشند. یک اشتباه کوچک از طرف پزشک می تواند نتایج را به طور کامل خراب کند. پس مهمترین نکته قبل از تزریق این است که پزشک حرفه ای و با تجربه ای را انتخاب کنید. از طرفی، ممکن است پس از تزریق متوجه شوید که نواحی تزریق شده با یکدیگر قرینه نیستند و بدن شما به شکل بدی درآمده است.

 

عوارض تزریق چربی به روش نانوفت و میکروفت

از عوارض نانوفت و میکروفت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خونریزی
  • کبودی
  • تورم
  • عفونت

 

تفاوت تزریق چربی میکروفت و نانوفت

با این که روش تزریق هر دو یکسان است، اما تفاوت های کوچکی با یکدیگر دارند. در نانوفت شما دیرتر به نتایج دست می یابید که این امر برای بسیاری از افراد قابل تحمل نیست. از طرفی، میکروفت به تکنولوژی پیشرفته ای نیاز دارد که ممکن است هزینه آن را بالاتر ببرد.

 

مراحل تزریق چربی به روش میکروفت و نانوفت

برای انجام نانوفت و میکروفت، پزشک در ابتدا چربی مورد نظر را از اندام های شما با استفاده از میکروجت می گیرد و سپس چربی گرفته شده وارد سانتریفیوژ می‌شود تا فیلتر شده و مایع زرد رنگ به دست بیاید. اگر مایع هیچ مشکلی نداشته باشد، با استفاده از سرنگ آن را تزریق می کند.

 

ماندگاری میکروفت بهتر است یا نانوفت؟

در مقایسه نانوفت و میکروفت از نظر ماندگاری می توان دریافت که با توجه به فرآیند استخراج، روش نانوفت ماندگاری بیشتری نسبت به روش دیگر دارد و پس از تزریق می توانید تا سال های زیادی نتایج آن را مشاهده کنید.

 

مراقبت های قبل و بعد از تزریق چربی به روش نانوفت و میکروفت

با انجام هر روش زیبایی، شما نیاز دارید یک سری مراقبت ها را قبل و بعد از آن رعایت کنید. برای نانوفت و میکروفت تا دو هفته قبل و بعد از آن نباید هیچ گونه دخانیات یا الکلی مصرف کنید، زیرا به صورت مستقیم روی آن تاثیر می گذارد. معمولا پزشکتان برای بعد از تزریق داروهایی را تجویز می کند که باید همه آن ها را مصرف کنید تا از بروز عوارض آن تا حد امکان جلوگیری کنید.

 

مقایسه این دو روش با تزریق چربی

در تزریق چربی، مقدار چربی که جمع آوری شده است به ناحیه مورد نظر تزریق می شود و هیچ عملیاتی روی آن صورت نمی گیرد. این در حالی است که برای انجام نانوفت در ابتدا باید چربی جمع آوری شده را به مایعی با سلول های بنیادی تبدیل کنید و سپس تزریق را انجام دهید. در واقع، نانوفت و میکروفت علاوه بر افزایش حجم برای ترمیم و جوانسازی هم کاربرد دارند و تزریق چربی فقط به منظور افزایش حجم انجام می پذیرد.

 

مقایسه تزریق چربی به روش میکروفت و نانوفت

هزینه تزریق چربی به روش میکروفت و نانوفت

هزینه انجام تزریق چربی به روش های میکروفت و نانوفت به عوامل مختلفی بستگی دارد. در ابتدا با توجه به فناوری هایی که در میکروفت در نظر گرفته می شود باید گفت که این روش هزینه بیشتری نسبت به نانوفت دارد، زیرا چربی ها باید به ذرات بسیار کوچک و ریزی تبدیل شوند. از طرفی، میزان تجربه و شهرت پزشک هم در تعیین هزینه تاثیرگذار است و باید به دنبال پزشکی باشید که علاوه بر دریافت هزینه کم، خدمات خوب و باکیفیتی را ارائه دهد.

 

کاندید مناسب برای این دو روش

افرادی که در سنین میانسالی و سالمندی به سر می برند، کاندیدای ایده آل تزریق چربی محسوب می شوند. همچنین اگر از سیاهی و گودی زیر چشم، نامتقارن بودن سینه ها و باسن ها و تغییر شکل آن ها ناراضی هستید، می توانید این روش ها را انجام دهید.

 

 کلام آخر

جوانی و شادابی آرزوی هر فردی است که پا به میانسالی می گذارد شما با استفاده از روش های زیادی می توانید جوانسازی کنید، اما میکروفت و نانوفت دو روش موثر به حساب می آیند که از تکنولوژی های پیشرفته در آن ها استفاده می شود. کلینیک زیبایی دکتر فرزان نقشوار، یکی از بهترین کلینیک ها در زمینه تزریق چربی به حساب می آید. دکتر نقشوار با داشتن سابقه چندین ساله در این زمینه می توانند با استفاده از بروزترین متدها تزریق چربی را انجام دهند. برای تعیین وقت می توانید با ما تماس بگیرید.

 

سوالات متداول درباره تزریق چربی به روش های میکروفت و نانوفت

  • تزریق چربی نانوفت و میکروفت چه کاربردی دارند؟

این روش ها برای ترمیم بافت پوست و جوانسازی انجام می شوند.

  • آیا افراد زیر 18 سال نیز می توانند این روش ها را انجام دهند؟

خیر این روش برای افراد بالای 18 سال مناسب است.

  • چرا برخی افراد نانوفت را به میکروفت ترجیح می دهند؟

به دلیل نوع فیلتر شدن و ماندگاری بیشتر، نانوفت انتخاب بسیاری از افراد است.

اشتراک گذاری در

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *