هایفوتراپی

فهرست عناوین

هایفوتراپی چیست و چگونه انجام می‌شود؟

هایفوتراپی یا High-intensity focused ultrasound یک درمان زیبایی برای سفت کردن پوست است که به عنوان جایگزینی بدون درد و غیرتهاجمی برای جراحی لیفت صورت شناخته شده است. این روش نیازی به بی‌حسی موضعی ندارد و همچنین برای انجام آن پزشک از تزریق و برش استفاده نمی‌کند. مانند لیفت صورت پس از آن لازم نیست که استراحت کنید و بلافاصله می‌توانید به زندگی روزانه خود بازگردید.

درمان هایفو از انرژی اولتراسوند برای تحریک تولید کلاژن استفاده می‌کند که منجر به سفت شدن پوست خواهد شد. زمانی که از هایفوتراپی استفاده می‌شود، انرژی متمرکز فراصوت برای هدف قرار دادن لایه‌های زیرین سطح پوست وارد عمل می‌شود. انرژی اولتراسوند باعث افزایش دما در بافت می‌شود. هنگامی که سلول‌های ناحیه مورد نظر به دمای مشخصی رسیدند، آنها را تحریک کرده تا کلاژن بیشتری تولید کنند.

 

کاربرد هایفوتراپی در نواحی مختلف صورت

هایفوتراپی در نواحی مختلف به خصوص صورت به کار می رود. این روش می تواند در این نواحی کاربرد داشته باشد:

  • با این روش افتادگی ابرو به طور کامل برطرف می‌شود و می توانید آن را لیفت کنید.
  • اگر حس می‌کنید گونه‌هایتان برجسته نیستند و به سمت پایین مایل هستند، با هایفو آنها را لیفت کنید.
  • چین و چروک‌هایی که روی صورت ایجاد می‌شوند با استفاده از هایفوتراپی قابل برطرف کردن خواهند بود.
  • اگر دور چشم خود سیاهی و تیرگی دارید، با استفاده از این روش می‌توانید آن را از بین ببرید.

 

هایفوتراپی

 

مزایای هایفوتراپی صورت

درمان هایفو مزایای مختلفی دارد که به آن ها اشاره می‌کنیم:

غیر تهاجمی بودن

هایفوتراپی یک درمان غیرتهاجمی است، بدین معنی که در طی آن هیچ برشی وجود نخواهد داشت. از این رو احتمال ایجاد عوارض مختلف تا حد زیادی کاهش می‌یابد.

موثر بودن

این گزینه یک درمان موثر برای چین و چروک، سفت کردن پوست و رفع افتادگی پوست به حساب می‌آید. نتایج آن طولانی مدت است و بلافاصله پس از درمان قابل مشاهده خواهد بود.

ایمن بودن

هایفو زمانی که توسط یک متخصص مجرب انجام شود، یک درمان ایمن محسوب خواهد شد. در این روش از اشعه استفاده نمی‌شود. در نتیجه خطر بروز عوارض متعدد کاهش می‌یابد.

کوتاه و سریع بودن

هایفوتراپی معمولا بین 30 تا 60 دقیقه طول می‌کشد که آن را به یک گزینه درمانی سریع  و محبوب تبدیل می‌کند. بعد از آن هم نیازی به استراحت ندارید و می‌توانید به فعالیت‌های عادی خود بازگردید.

 

عوارض هایفوتراپی صورت

علاوه بر مزایای زیاد، این روش عوارضی هم خواهد داشت. ممکن است در ناحیه تحت درمان احساس سوزن سوزن کنید که به سرعت برطرف شده و فروکش می‌کند. برخی دیگر از عوارض نادر آن شامل کبودی و بی‌حسی موقت است. بهتر است در طول مشاوره قبل از تصمیم‌گیری در مورد معایب و عوارض احتمالی این روش از دکتر نقش وار سوال کنید.

 

هایفوتراپی برای چه افرادی مناسب است؟

این روش برای کسانی مناسب است که تصمیم دارند در صورت خود تغییراتی ایجاد کنند. به عنوان مثال اگر حس می کنید که در اثر افزایش سن پوست‌تان چروک شده است، می‌توانید به راحتی با این روش آنها را برطرف کنید یا سیاهی و چروک دور چشم قابل درمان خواهند بود.

علاوه بر این، افرادی که می‌خواهند صورتشان را لیفت کنند اما روشی می‌خواهند که عوارض کمتری داشته باشد، هایفو درمانی بهترین گزینه برای آنان خواهد بود. گاهی اوقات ابروهای شما دارای افتادگی می‌شود که هایفو می‌تواند با سفت کردن پوست آن را به حالت اول بازگرداند.

 

چه افرادی برای استفاده از روش هایفوتراپی محدودیت دارند؟

همانطور که این روش درمانی برای بسیاری از افراد مناسب است، برخی هم نمی‌توانند آن را انجام دهند. این افراد دارای ویژگی‌های زیر هستند:

  • افراد دارای دیابت
  • کسانی که پوست خیلی خشک دارند
  • کسانی که شیمی درمانی می‌کنند.
  • کم‌کاری تیروئید
  • وجود ایمپلنت در گردن و دندان‌ها

 

هایفوتراپی

 

چند جلسه هایفوتراپی کافی است؟

این مورد بستگی به نوع مشکل و شدت آن دارد، اما معمولا اکثر موارد با یک تا سه جلسه درمان برطرف می‌شوند. در بین جلسات باید زمانی برای استراحت داده شود تا پوست بتواند خود را ترمیم کند.

 

ماندگاری نتایج هایفوتراپی

ماندگاری هایفوتراپی مانند سایر روش‌های درمانی به عوامل زیادی بستگی دارد. در درجه اول، نوع پوست شما اهمیت زیادی در این موضوع دارد. کسانی که پوست ضخیم‌تری دارند نتایج بهتری از این روش درمانی دریافت می‌کنند. همچنین میزان انرژی ارسالی به پوست هم می‌تواند در تعیین ماندگاری تاثیرگذار باشد. به طور کلی، در برخی از نواحی ماندگاری هایفو درمانی ممکن است تا چندین سال هم باشد، در حالی که برخی نواحی به تمدید بیشتری نیاز دارند.

 

مدت ‌زمان دوره نقاهت هایفوتراپی

بسیاری از روش‌های درمانی و زیبایی به دوران نقاهت زیادی نیاز دارند. بر خلاف این روش‌ها بعد از هایفو درمانی به هیچ گونه استراحت و گذراندن دوران نقاهت نیاز ندارید و نتایج فورا خود را نشان می‌دهند. این روش باعث می‌شود که هایفوتراپی در میان روش‌های دیگر پرطرفدارتر باشد.

 

هایفوتراپی

 

 اقدامات لازم قبل و بعد از هایفوتراپی

قبل و بعد از هایفو درمانی لازم است نکاتی را رعایت کنید که به شرح زیر هستند:

مراقبت های قبل از درمان هایفو

  • مصرف نکردن سیگار و الکل
  • نداشتن آرایش قبل از هایفوتراپی
  • پرهیز از ماندن زیاد مقابل نور خورشید

مراقبت های بعد از هایفو

  • استفاده از کرم مرطوب کننده
  • خودداری از خاراندن و مالش پوست

 

 سخن پایانی

در میان روش‌های جوانسازی و زیبایی، هایفوتراپی می‌تواند راهی موثر برای به حداقل رساندن علائم پیری باشد و عملکرد خوبی از خود نشان دهد. این روش به عنوان یک تکنیک غیرجراحی، زمان بهبودی کمتری نسبت به لیفت صورت و روش‌های دیگر نیاز دارد، اما نتایج در جلسه اول چندان مشخص نخواهد بود. این بدان معنی است که برای دیدن نتایج کامل به تعداد جلسات بیشتری نیاز دارید. با این حال با تکرار این روش می‌توانید بافت پوست خود را تا حد زیادی بهبود ببخشید.

بسیاری از افراد در پیدا کردن متخصص مشکل دارند. دکتر نقشوار یکی از بهترین و باسابقه‌ترین پزشکان در زمینه هایفوتراپی با بروزترین متد در بهترین کلینیک زیبایی تهران به حساب می آید. اگر مایل هستید که توسط بهترین جراح زیبایی تهران تحت درمان هایفو قرار بگیرید می‌توانید با ما از طریق تماس تلفنی با شماره 02122083860 در ارتباط باشید.

 

سوالات متداول درباره هایفوتراپی

  • در طی چه مدت پس از درمان نتایج دیده می‌شوند؟

نتایج بلافاصله پس از درمان قابل مشاهده هستند. خطوط روی صورت زمان بیشتری نیاز دارند و در هفته دوازدهم کاملا بهبود می‌یابند.

  • آیا هایفو درمانی درد دارد؟

این درمان کمترین درد را دارد و بدون بی‌حسی هم قابل تحمل خواهد بود.

  • چه نوع نتایجی از هایفو درمانی قابل دریافت هستند؟

بیماران اغلب در هفته‌ها و ماه‌های بعد پس از درمان با هایفو، بهبود تدریجی در سفتی، استحکام و بافت پوست را تجربه می‌کنند.

اشتراک گذاری در

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *