جراح لیفت لب با نخ

فهرست عناوین

لیفت لب با نخ چیست؟

لیفت لب با نخ از بهترین روش‌های غیرجراحی به منظور بهبود زیبایی چهره به شمار می‌رود. در این روش، از نخ‌های بسیار کوچک و خاردار برای صاف کردن خطوط دور لب و افزایش تولید کلاژن استفاده می‌شود. جالب است بدانید که این نخ‌ها کاملا قابل جذب هستند. به کمک این روش غیرتهاجمی می‌توان انحنای لب یا کمان کوپید را زیباتر کرد. لیفت لب با نخ به عنوان یک جایگزین عالی برای تزریق بوتاکس، ژل یا فیلرهای حجم دهنده لب در نظر گرفته می‌شود.

 

نحوه انجام لیفت لب با نخ

لیفت لب با نخ به عنوان یک روش غیرتهاجمی، ویژگی‌های منحصر به فرد بسیار زیادی دارد. در این روش، پوست دور لب به کمک نخ‌های مخصوص و خاردار به سمت بالا و عقب کشیده و محکم می‌شود. قرار گرفتن نخ‌ها در اطراف دهان، عمل کلاژن سازی پوست را تحریک می‌کند. به این نکته توجه داشته باشید که این نخ‌ها قابل جذب هستند.

برخلاف تصور عموم، لیفت لب با نخ هیچ کاربردی برای حجیم کردن لب‌ها ندارد. از این روش معمولا به منظور مشخص‌تر کردن انحنای لب استفاده می‌شود. نخ‌هایی که برای لیفت لب بکار می‌روند، دارای انواع مختلفی هستند. این نخ‌ها از نظر اندازه، مواد اولیه، کیفیت و ضخامت با یکدیگر تفاوت دارند. با این وجود، جنس اکثر آنها پلیمرهای مشتق شده از قند است.

 

لیفت لب با نخ

 

لیفت لب با نخ چه مزایایی دارد؟

در سال‌های اخیر، جراحی‌های زیبایی بسیار زیادی در قسمت‌های مختلف صورت انجام شده است. صرف نظر از نتیجه نهایی، این جراحی‌ها به عنوان روش‌های تهاجمی در نظر گرفته می‌شوند. به همین دلیل، نمی‌توان خطرات و ریسک‌های مرتبط با جراحی را نادیده گرفت. اما لیفت لب با نخ با کمترین ریسک قابل انجام است، چرا که بیمار در طول عمل بیهوش نمی‌شود.

علاوه بر ریسک پایین، نتیجه نهایی لیفت لب با نخ بسیار طبیعی‌تر از جراحی‌های پلاستیک یا تزریق لب است. به طور کلی، از لیفت لب توسط نخ‌های بسیار ظریف و خاردار می‌توان برای اصلاح مشکلات زیر استفاده کرد:

  • کم‌حجم و نازک بودن لب‌های بالا و پایین.
  • آسیب دیدن لب‌ها در اثر قرار گرفتن در معرض نور خورشید یا افزایش سن.
  • از بین بردن چین و چروک‌های دور لب و خط لبخند.
  • از بین بردن چین نازولبیال یا خط اندوه.
  • افتادگی لب‌ها یا چین و چروک‌های دور لب.

لیفت لب با نخ تنها یک روش موقتی است و نتایج حاصل از آن برای مدت زمان کوتاهی باقی می‌ماند. با این وجود، میزان کلاژن سازی پوست در اطراف دهان بعد از قرارگیری نخ‌ها افزایش می‌یابد. برای افرادی که به دنبال لب‌های برجسته و حجیم هستید، تزریق ژل یا بوتاکس لب‌ها پیشنهاد می‌شود.

 

مراحل عمل لیفت لب با نخ

اگر تصمیم به انجام لیفت لب با نخ گرفته‌اید، بهتر است ابتدا اطلاعات مختصری در مورد مراحل انجام آن به دست آورید. این عمل در عرض 30 دقیقه و بدون نیاز به بیهوشی انجام می‌شود. در واقع، از بی‌حسی موضعی در اطراف لب استفاده می‌شود که این روش با عوارض جانبی کمتری همراه است. 15 دقیقه ابتدایی عمل صرف بی‌حسی ناحیه مورد نظر می‌شود و خود عمل نیز 15 دقیقه طول می‌کشد.

در گام نخست، سوراخ بسیار کوچکی در گوشه دهان، در امتداد لب‌ها ایجاد می‌شود. سپس جراح لیفت صورت با نخ، نخ‌های مخصوص لیفت را با استفاده از لوله‌ای به نام کانولا وارد این سوراخ می‌کند. به این نکته توجه داشته باشید که نخ از قبل درون کانولا قرار گرفته است. اندازه نخ مورد استفاده با توجه به نوع لیفت انتخاب می‌شود. با این وجود، قطر نخ باید در حد موی انسان باشد. نخ به آرامی به سمت ناحیه کمان کوپید هدایت می‌شود.

همین مراحل برای لب بالا نیز تکرار می‌شوند. زمانی که متخصص از مناسب بودن محل قرارگیری هر دو نخ اطمینان خاطر پیدا کرد، نخ اضافی را با استفاده از قیچی جراحی می‌برد. سپس، سر هر دو نخ را وارد سوراخ می‌کند تا دیده نشوند. به این ترتیب، عمل قرارگیری نخ‌ها در اطراف لب و ناحیه کمان کوپید به اتمام می‌رسد. به این نکته توجه داشته باشید که برای دستیابی به نتیجه ایده آل، لیفت لب با نخ باید هر چند ماه یکبار تکرار شود.

 

مراقبت‌های قبل از لیفت لب با نخ

اگر می‌خواهید بهترین روش برای زیباتر کردن چهره خود را پیدا کنید، حتما در مورد گزینه‌های مختلف با متخصص صحبت کنید. دکتر فرزان نقش وار با سابقه درخشانی که در زمینه عمل‌های زیبایی دارد، می‌تواند به شما در انتخاب بهترین گزینه کمک کند. فراموش نکنید که روش‌های تهاجمی و غیرتهاجمی برای همه افراد مناسب نیستند. در نتیجه، پیش از تصمیم‌گیری نهایی باید از واجد شرایط بودن خود برای روش درمانی مورد نظر اطمینان خاطر پیدا کنید.

افرادی که قصد انجام لیفت لب با نخ را دارند، باید کشیدن سیگار و مصرف نوشیدنی‌های الکلی را چند روز قبل از عمل کنار بگذارند. علاوه بر این، فهرست داروهای مصرفی ازجمله داروهای رقیق کننده خون نیز باید در اختیار متخصص قرار داده شوند. زنان باردار به هیچ عنوان نباید لیفت لب با نخ را در دوران بارداری انجام دهند. انداختن وکس یا برداشتن موهای زاید دور لب با استفاده از موچین پیش از عمل نیز توصیه نمی‌شود.

 

عمل لیفت لب با نخ

 

مراقبت‌های بعد از لیفت لب با نخ

لیفت لب با نخ نیاز به مراقبت‌های بعد از عمل نیز دارد که از مهم‌ترین آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ممنوع بودن ورزش، فعالیت‌های سنگین یا بلند کردن اشیای سنگین در چند روز ابتدایی بعد از عمل.
  • قرار دادن کمپرس یخ روی لب‌ها برای کاهش میزان تورم (4 تا 5 مرتبه در طول روز).
  • جلوگیری از ترک خوردن یا خشک شدن لب‌ها در روزهای سرد با استفاده از بالم لب یا وازلین.
  • استفاده از پماد آنتی‌بیوتیک و کرم دارویی طبق تجویز پزشک.
  • عدم مصرف دخانیات حداقل تا دو هفته بعد از لیفت لب‌ها.
  • اجتناب از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید.
  • ممنوع بودن رفتن به استخر یا حمام با آب داغ تا 10 روز بعد از عمل.
  • عدم مصرف غذاهای سفت، شور، ترش، خیلی داغ یا خیلی سرد در چند روز ابتدایی.
  • مصرف به موقع داروهای تجویز شده توسط پزشک.
  • استفاده از مسواک‌های مخصوص کودکان برای مسواک زدن دندان‌ها.
  • عدم استفاده از لوازم آرایش در اطراف لب‌ها و دهان.
  • خوابیدن و استراحت کردن به حالت طاق باز.
  • فشار واردن نکردن به ناحیه اطراف لب‌ها.

به این نکته توجه داشته باشید که اگر درمان‌های دیگری روی لب‌های خود انجام داده‌اید، امکان انجام این عمل بدون التیام کامل لب‌ها وجود ندارد.

 

عوارض جانبی لیفت لب با نخ

اگرچه لیفت لب با نخ از کم‌خطرترین عمل‌های زیبایی به شمار می‌رود اما نمی‌توان عوارض جانبی ناشی از آن را نادیده گرفت. متخصص پیش از انجام عمل حتما اطلاعات کاملی در مورد این عوارض جانبی در اختیار شما قرار خواهد داد. البته، عوارض جانبی لیفت لب با نخ به هیچ عنوان جدی و خطرناک نیستند. از مهم‌ترین آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • درد و ناراحتی در اطراف لب‌ها.
  • ورم لب‌ها و قرمزی اطراف دهان (این ورم تا یک ماه باقی می‌ماند و به خودی خود برطرف می‌شود).
  • بی‌حسی در اطراف لب‌ها و دور دهان.
  • عفونت و هماتوم (خونریزی شدید)

در صورتی که عمل به درستی انجام نشود، احتمال آسیب رسیدن به عصب دور لب‌ها وجود دارد. در چنین مواردی، احتمال عفونت یا هماتوم وجود دارد. به این نکته توجه داشته باشید که بی‌حسی بعد از لیفت لب با نخ کاملا طبیعی است و با گذشت زمان برطرف می‌شود. به طور کلی، اگر هر یک از این موارد بدتر شدند یا از بین نرفتند، بلافاصله به پزشک مراجعه کنید.

 

ماندگاری لیفت لب با نخ چقدر است؟

لیفت لب با نخ، یک روش موقتی است. نخ‌های قرار گرفته زیر پوست معمولا بعد از 3 ماه جذب می‌شوند. با این وجود، نتیجه نهایی برای مدت زمان طولانی‌تری باقی می‌ماند. به طور کلی، ماندگاری این روش بیشتر از روش‌هایی از قبیل تزریق ژل یا فیلر حجم‌دهنده است. این مدت زمان بین 6 ماه تا یک سال تخمین زده می‌شود. البته، به دلیل افزایش کلاژن سازی در اطراف لب‌ها، چین و چروک این ناحیه به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

 

ماندگاری لیفت لب با نخ

 

هزینه لیفت لب با نخ

یکی از مهم‌ترین مواردی که هنگام انجام لیفت لب با نخ باید مدنظر قرار دهید، هزینه است. هزینه انجام این عمل به فاکتورهای متعددی بستگی دارد. در نتیجه، نمی‌توان یک مبلغ ثابت برای انجام آن تعیین کرد. از مهم‌ترین فاکتورهای تاثیرگذار بر هزینه لیفت لب با نخ می‌توان به دستمزد پزشک متخصص اشاره کرد. بدیهی است که هرچه پزشک شناخته شده‌تر باشد، دستمزد بالاتری خواهد داشت.

از سوی دیگر، کلینیک زیبایی و تجهیزات مورد استفاده نیز بر هزینه نهایی عمل تاثیر می‌گذارند. با این وجود، انتخاب یک متخصص حرفه ای و مجرب مانند دکتر فرزان نقشوار قطعا ارزش هزینه کردن را دارد. از سوی دیگر، نخ‌های مختلفی برای عمل لیفت به کار می‌روند. در نتیجه، نوع نخ نیز از دیگر فاکتورهای تاثیرگذار بر هزینه به شمار می‌رود.

به این نکته توجه داشته باشید که لیفت لب با نخ به عنوان یک عمل زیبایی در نظر گرفته می‌شود. در نتیجه، نمی‌توان انتظار داشت که این عمل تحت پوشش بیمه قرار گیرد. بنابراین، تمام هزینه انجام لیفت لب با نخ بر عهده خود بیمار است. به همین دلیل، پیش از انتخاب عمل زیبایی حتما اطلاعات کاملی در مورد هزینه آن به دست آورید.

 

انتخاب بهترین جراح لیفت لب با نخ

دستیابی به لب‌هایی متقارن، زیبا و جوان‌تر رویای هر فردی است که به زیبایی خود اهمیت می‌دهد. اما با وجود متخصصان زیبایی بی‌شماری که در تهران مشغول به فعالیت هستند، انتخاب بهترین گزینه برای انجام این عمل زیبایی حساس، کمی چالش‌برانگیز است. دکتر فرزان نقشوار با مهارت بالا و سابقه‌ای درخشان در لیفت لب با نخ همراه شما از اولین جلسات مشاوره تا پایان دوران نقاهتتان است.

پس از مراجعه به کلینیک زیبایی ایشان واقع در سعادت آباد تهران و بررسی نمونه‌کارهای دکتر و میزان بالای رضایت زیباجویان اسبق ایشان، مطمئن می‌شوید که انتخاب درستی کرده و به بهترین کلینیک زیبایی تهران مراجعه کرده‌اید.

 

سخن پایانی

اگر به دنبال یک روش سریع، کم‌خطر و کم‌هزینه برای افزایش زیبایی چهره خود هستید، لیفت لب با نخ بهترین گزینه برای شما خواهد بود. با این وجود، در انتخاب متخصص خوب و حرفه‌ای نهایت دقت را به خرج دهید چرا که جراح بر نتیجه نهایی تاثیر مستقیم می‌گذارد. دکتر فرزان نقشوار، بهترین جراح لیفت با نخ در تهران به شمار می‌رود که سابقه درخشانی در انجام جراحی‌های زیبایی سرپایی دارد. به منظور مشاوره و گرفتن وقت ملاقات برای انجام لیفت لب با نخ می‌توانید با شماره 02122083860 با مطب دکتر نقشوار تماس بگیرید یا از طریق صفحه رزرو نوبت به صورت آنلاین وقت مشاوره دریافت کنید.

اشتراک گذاری در

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *